استاندار کرمانشاه گفت : در ۸ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تردد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در شهر کرمانشاه با ۳۰ درصد کاهش روبرو بوده و در این بازه زمانی میزان جابجایی مسافران نیز حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : به دنبال جبران کاهش درآمد‌های ناوگان شهری اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در شهر کرمانشاه هستیم و در این راستا برنامه‌های خود را به مراکز ذیربط ارائه کرده ایم.

او گفت : مشکلات سیستم حمل و نقل در بخش‌های زمینی، هوایی ریلی مورد بررسی قرار گرفت و ما هم برنامه‌های خود را برای تقویت ناوگان درون شهری و برون شهری عنوان کردیم.

او با اشاره به مشکلات ایجاد شده بر سیستم حمل و نقل داخل شهری اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها افزود: در ۸ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تردد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها با ۳۰ درصد کاهش روبرو بوده است و در این ۸ ماه جابجایی مسافر نیز حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به شرایط کرونا در جامعه از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها خواسته شده که مسافر کمتری سوار کنند لذا کاهش جابجایی مسافر و کاهش تعداد مسافر منجر به کاهش درآمد سیستم حمل و نقل درون شهری شده و ما در این جلسه موضوعات خود را از جمله پرداخت یارانه و دیگر موضوعات مطرح کردیم.

بازوند افزود: علاوه بر پرداخت یارانه، در اختیار گذاشتن لاستیک به رانندگان تاکسی و اتوبوس مطرح شد و همچنین اعلام کردیم که با توجه به اینکه یارانه شش میلیون تومانی پرداخت شده ولی پاسخگوی نیاز‌ها نیست درخواست کردیم که این یارانه‌ها مجدداً تمدید شود.

مقام عالی استان ادامه داد: ۲۲۴ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به هر یک از اتوبوس‌های داخل شهری مطرح و مقرر شد این تسهیلات به رانندگان اتوبوس با نظارت خود سازمان اتوبوسرانی به منظور بازسازی و نوسازی این ناوگان مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت: مشکلاتی که در سیستم حمل و نقل در مرز‌ها بر اثر بیماری کرونا ایجاد شده را مورد بررسی قرار دادیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.