برخی منابع آگاه گفته اند عربستان سعودی در مذاکراتی با انصارالله یمن، شروط خود برای آتش بس را اعلام کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع اگاه گزارش داد که عربستان سعودی در مذاکرات با انصارالله یمن که مسئولان بلندپایه در آن حضور داشته اند، اعلام کرده است به شرط ایجاد یک منطقه امن در یمن، آتش بس در این کشور برقرار می کند.

این منابع امروز سه شنبه گفتند: عربستان اعلام کرده است که اگر انصارالله با ایجاد منطقه ای امن در مرز‌های عربستان موافقت کند، این کشور پیشنهاد آتش بس سازمان ملل را امضا می‌کند.

رویترز تاکید کرده است چنان این توافق حاصل شود، بزرگترین گشایش در زمینه تلاش برای تحقق راه حل سیاسی در یمن خواهد بود.

این منابع همچنین اعلام کردند با توجه به اینکه آمریکا قصد دارد انصارالله یمن را در لیست گروه‌های تروریستی درج کند، احتمال موافقت آن‌ها با این شرط عربستان ضعیف است.

دو نفر از این منابع توضیح داده اند که دو طرف عربستان و یمن که مذاکراتی مجازی را انجام داده اند، سطح نمایندگی در این مذاکرات را بالا برده اند؛ به گونه‌ای که محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد انصارالله و یک مسئول بلند پایه سعودی در این مذاکرات حضور داشته اند.

براساس این گزارش، عربستان از انصارالله درخواست ضمانت‌های امنیتی بیشتری، مانند برقراری منطقه امن در مرز‌های شمالی یمن و تشکیل دولت انتقالی تحت حمایت سازمان ملل را مطرح کرده است. در مقابل این درخواست، عربستان فقط محاصره هوایی و دریایی را در چارچوب پیشنهاد سازمان ملل برای برقراری آتش بس کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۸:۱۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
اون بیشرفها بخاطر شکست ترامپ حاضر شده اند صلح کنند . چون حامی قوی ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۴:۵۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
بزنید این عربستان نامرد را تا جنگ بپایان نرسیده
Netherlands
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
عربستان کاره ای نیست. تصمیم باامریکاس. اونام هرگز درعمرشون بهیچ معاهده ای پابند نبوده ونخاهن بود .خداکنه انصا رالله مثل مدعیان اصلاحات ایران دلشو بقولو قرارعربستانو امریکا خوش نکنه .شیاطین انس فقط زبان زورو میفهمن. والسلام
آخرین اخبار