رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار از پلمب هشت آرایشگاه زنانه که علارغم محدودیت کرونایی به فعالیت خود ادامه می‌دادند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امیر مرسا رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت:هشت آرایشگاه زنانه که به اخطار‌های بهداشتی کم توجهی کرده و و در شرایط محدودیت کرونایی به فعالیت خود ادامه می‌دادند پلمب شدند.

او افزود: این آرایشگاه‌های زنانه بدلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در برنامه طرح محیطی مبارزه بیماری کووید -۱۹ ابتدا با اخطار شفاهی و سپس با درج اخطار و تذکر کتبی مواخذه شدند سپس بخاطر بی توجهی به هشدار‌ها توسط بازرسین سلامت محیط با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و بازرس فرمانداری پلمب و جهت پیگیری بعدی پرونده متخلفان به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.
مرسا افزود: در صورت فعالیت غیر قانونی سایر واحد‌ها و آرایشگاه‌های و واحد‌هایی که با اذحام جمعیت، عدم رعایت نکات بهداشتی و نیز کم توجهی به خطرات جدی شیوع بیماری ویروسی کرونا در جامعه، پلمب و ممانعت از ادامه فعالیت در انتظار متخلفین خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار تاکید کرد: در شرایط بحرانی کرونا در بیجار، تمام ظرفیت‌های انسانی و تجهیزاتی موجود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم هر چه سریعتر از این وضعیت خارج شویم، امّا متاسفانه عده‌ایی با بی توجهی به رعایت مسایل بهداشتی به گسترش این بیماری اصرار دارند.

او با تشریح اینکه برای تهیه یک تخت ویژه بیماران کرونایی هزینه ۱۲ میلیارد ریالی نیاز است، یادآور شد: هزینه تکمیل و تجهیز یک تخت ویژه کرونا با تمام امکانات نیازمند حمایت خیرین سلامت است که تاکنون در این خصوص از طریق فراخوان در فضای مجازی بیش از ۶ میلیارد ریال جمع آوری شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار با اشاره به اینکه در انجام و تعداد تست کرونا محدویت‌های زیادی وجود داشت، اضافه کرد: با برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، روزانه در شهرستان بیجار می‌توان بیش از ۲۰۰ تست کرونا انجام داد که هزینه هر تست با حمایت دولت ۲ میلیون ریال است، ولی در بیجار بصورت رایگان در مرکز شماره چهار انجام می‌شود.

مرسا از افزایش پزشکان متخصص به مجموعه بهداشت و درمان بیجار هم خبر داد و اظهار داشت: به زودی بخش ماموگرافی تجهیز در بیمارستان این شهر راه اندازی خواهد شد و بیماران از ماه آینده از خدمات این بخش استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار