رئیس مرکز بهداشت سقز گفت: در بازرسی و نظارت بر اماکن عمومی و واحد‌های صنفی سقز ۱۷ واحد صنفی متخلف پلمب و ۱۹ واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پروین خسروپور رئیس مرکز بهداشت سقز گفت: با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اماکن پلیس و با دستور مراجع قضایی شهرستان سقز، ۱۷ واحد صنفی بخاطر عدم رعایت نکات بهداشتی تعطیل شدند.

او با بیان اینکه این واحد‌های صنفی شامل دو خبازی، یک رستوران، ۶ قلیان سرا و چایخانه، چهار شهربازی، یک گیم نت و ۳ آرایشگاه است، افزود: همچنین ۴۸ اخطاریه برای واحد‌هایی که نکات بهداشتی را در راستای مبارزه با کووید ۱۹ رعایت نمی‌کنند، صادر شده است.

خسروپور با اشاره به اینکه بازدید و بازرسی صنوف و اماکن خدماتی تشدید شده است، اضافه کرد: بازرسی‌ها از واحد‌های صنفی، توسط یک اکیپ مشترک در نوبت صبح، بعدازظهر و حتی شب انجام می‌شود.

اوبا بیان اینکه هر هفته کمیته نظارت بر اجرای نکات بهداشتی مبارزه با کرونا تشکیل می‌شود، یادآور شد: نظارت بر بهداشتی بودن مکان ها، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نظارت بر دفع بهداشتی پسماند و زباله عفونی مراکز بهداشتی، مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی بخشی از حیطه کاری مرکز بهداشت است.

رئیس مرکز بهداشت سقز به بازدید از ۱۴۶ واحد صنفی در شهرستان طی هشت روز اخیر اشاره کرد و از همه واحد‌های صنفی خواست تا موازین و مسایل بهداشتی را در محیط کاری خود رعایت کنند تا جدا از تمیزی محیط فعالیت خود، از شیوع کرونا نیز پیشگیری کرده باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.