با پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا وزیر جورجیا از تصمیم برای بازشماری دستی آرا در این ایالت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، همزمان با پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سال جاری آمریکا، «برد رافنسپرگر» وزیر جورجیا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد آرای انتخاباتی در این ایالت دستی بازشماری خواهند شد.

براین اساس وزیر این ایالت اعلام کرده آرای انتخابات سال جاری که در آن رقابت میان بایدن و «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواهش، انجام شده را به صورت دستی بازشماری خواهند کرد.

رافنسپرگر در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: «آرا آمار بسیار نزدیکی را نشان می‌دهد و نیاز به بازشماری دستی دارد. تمامی مسئولان در این ایالت همکاری خواهند کرد تا تاریخ ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) بازشماری دستی تمام شود.»

رافنسپرگر در ادامه توضیح داد: «خودم شخصا مطمئن خواهم شد از تمامی زمان‌هایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد.»

پیش از این این مقام ایالت جورجیا از محتمل بودن بازشماری دستی آرای ایالتش خبر داده بود.

گفتنی است در ایالت جورجیا پیش از این و در تمامی انتخابات‌های قبل نامزد جمهوری‌خواه پیروز میدان بوده است.

این هفته با اعلام پیروزی بایدن، مقام‌های جمهوری‌خواهِ طرفدار ترامپ در جورجیا درخواست بازشماری آرا در ایالتشان را ارائه کرده‌اند.

رافنسپرگر با اشاره به این مسائل افزود: «بازشماری آرای اعتماد را افزایش می‌دهد. بازشماری بهتر است انجام شود.»

پس از گذشت چند روز از آغاز شمارش آرا، شنبه هفته جاری (۱۷ آبان) رسانه‌های مختلف از پیروزی نامزد دموکرات‌های آمریکا خبر دادند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که بایدن با کسب ۲۰ رای الکترال ایالت پنسیلوانیا به عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شد.

دونالد ترامپ هنگامی که آرای انتخاباتی را در ایالت‌های مهم و سرنوشت‌ساز همچون میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا از دست داد، مدعی وقوع تقلبی آشکار در انتخابات شد. او حتی وعده داده که به زودی اسناد بسیار زیادی در این‌باره منتشر خواهد کرد. وکیل ترامپ هم تاکید کرده که مدارکی از وقوع تقلب گسترده در انتخابات آمریکا دارد.

البته به تازگی روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت که هیچ مستندی درباره ادعای تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد. این نشریه پس از ارتباط با مقامات رسمی برگزارکننده انتخابات در همه ایالت‌ها، می‌نویسد «هیچ مدرکی در تقلب انتخاباتی وجود ندارد»

این مقامات اعلام کرده‌اند که هیچ بی‌نظمی در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که منجر به تغییر نتیجه شود، وجود نداشته است. این گزارش تاکید کرده که ادعای تقلب از سوی ترامپ و اینکه آرای جعلی پیروزی او در انتخابات را از بین برده بی‌اساس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار