نیویورک تایمز: همه ایالت‌های آمریکا «تقلب نظام‌مند» در انتخابات ریاست جمهوری را رد کردند

نیویورک تایمز در گزارش جامعی و پس از استعلام از مقامات همه ایالت‌ها، وقوع تقلب گسترده و از پیش برنامه‌ریزی شده در انتخابات آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که هیچ مستندی درباره ادعای تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد. این نشریه پس از ارتباط با مقامات رسمی برگزارکننده انتخابات در همه ایالت‌ها، می‌نویسد «هیچ مدرکی در تقلب انتخاباتی وجود ندارد»

این مقامات اعلام کرده‌اند که هیچ بی‌نظمی در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که منجر به تغییر نتیجه شود، وجود نداشته است. این گزارش تاکید کرده که ادعای تقلب از سوی ترامپ و اینکه آرای جعلی پیروزی او در انتخابات را از بین برده بی‌اساس است. 

در گزارش روز چهارشنبه نشریه نیویورک تایمز، آمده است: «روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با دفاتر عالی ترین مقامات انتخاباتی در هر ایالت تماس گرفتیم و از آنها سوال کردیم که آیا آنها به رأی گیری غیرقانونی مشکوک هستند یا مدارکی در این باره دارند یا خیر. مقامات ۴۵ ایالت مستقیما به تایمز پاسخ دادند. برای پنج ایالت باقیمانده، تایمز با دیگر مقامات ایالتی صحبت کرد. هیچ یک از موارد، وقوع تقلب در رای گیری را گزارش نکردند».

نیویورک تایمز: همه ایالت‌های آمریکا «تقلب» نظام‌مند در انتخابات ریاست جمهوری را رد کردند

در این بین یرخی از ایالت‌ها بروز مشکلات کوچکی را که در هر انتخاباتی ممکن است رخ دهد را رد نکردند. چند مورد رأی‌گیری غیرقانونی یا مضاعف، برخی اشکالات فنی و برخی اشتباهات جزئی در شمارش. در ضمن همه ایالت‌ها اکنون مشغول مرور روند برگزاری انتخابات هستند تا به شکایت‌ها رسیدگی کنند.

نیویورک تایمز به صورت مجزا اظهار نظر یک مقام رسمی هر ایالت را در خصوص سلامت انتخابات منتشر کرده است. مثلا در ایالت میشیگان یک مقام رسمی دموکرات که متصدی برگزاری انتخابات بوده، اعلام کرد: «هیچ نشانه‌ای از تقلب سازمان یافته در انتخابات مشاهده نشده است. آنچه در انتخابات میشیگان مشاهده شد، فرآیندی واضح، دقیق، امن و روان بود».

نیویورک تایمز: همه ایالت‌های آمریکا «تقلب نظام‌مند» در انتخابات ریاست جمهوری را رد کردند

«اسکات شواب» یک مقام جمهوری‌خواه در ایالت کانزاس هم ادعای هم حزبی خود را زیر سوال برد و تاکید کرد: «در ایالت کانزاس هیچ نشانه‌ای از وقوع تقلب نظام‌مند، تهدید و یا بی‌نظمی در فرآیند انتخابات دیده نشده است.

نیویورک تایمز: همه ایالت‌های آمریکا «تقلب نظام‌مند» در انتخابات ریاست جمهوری را رد کردند

یک مقام دیگر در ایالت مینه‌سوتا می‌گوید: «تقلبی در کار نبوده است. هیچ رایی وجود ندارد که باید شمرده می‌شده اما نشده باشد و هیچ رایی وجود ندارد که نباید شمرده می‌شد اما در شمارش در نظر گرفته شده باشد».

دونالد ترامپ هنگامی که آرای انتخاباتی را در ایالت‌های مهم و سرنوشت‌ساز همچون میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا از دست داد، مدعی وقوع تقلبی آشکار در انتخابات شد. او حتی وعده داده که به زودی اسناد بسیار زیادی در این‌باره منتشر خواهد کرد. وکیل ترامپ هم تاکید کرده که مدارکی از وقوع تقلب گسترده در انتخابات آمریکا دارد. با این وجود خبر برخی از گزارش‌ها حاکی از این واقعیت هستند که نزدیکان ترامپ همچنان در تلاش‌اند که او را برای پذیرش شکست در انتخابات راضی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۲۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
جالبه دقیقا مصداق اینه که از دزد بپرسی دزدی کردی!؟!! انتظار داشته باشی بگه آره!!!!
آخرین اخبار