سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا در اظهاراتی بر لزوم همکاری ترامپ با بایدن برای انتقال قدرت تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه ایندیپندنت، پت تومی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید در مرحله انتقال قدرت سیاسی با جو بایدن همکاری کند.

سناتور تومی از ایالت پنسیلوانیا که از ایالت‌های رقابتی در انتخابات آمریکا محسوب می‌شود و در کانون دعوی حقوقی ترامپ بر سر نتایج انتخابات قرار دارد روز سه شنبه از رئیس جمهور خواسته است فرایند انتقال قدرت به جو بایدن را آغاز کند.

تومی در مصاحبه با شبکه اکشن نیوز گفت: در مسیری قرار داریم که به نظر می‌رسد جو بایدن، رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد. البته این موضوع ۱۰۰ درصد قطعی نیست، اما کاملاً محتمل است؛ بنابراین من فکر می‌کنم فرآیند انتقال باید آغاز شود.

این سناتور همچنین اظهار داشت اگر معلوم شود که سناریوی بعید واقعاً بوجود آمده و مشخص شود رئیس جمهور مصمم به پیروزی در این انتخابات است، در آن صورت فرایند انتقال قدرت منقضی و منتفی خواهد بود.

تومی که قبلاً اعلام کرده بود برای انتخابات مجدد مجلس سنا در سال ۲۰۲۲ نامزد نخواهد شد، گفت: واضح است که جو بایدن در ایالات باقیمانده که نیاز است به ۲۷۰ رای الکترال یا بیشتر برسد، اندکی از ترامپ پیش است. اما این روند به طور کامل به پایان نرسیده و روند قانونی فرآیندی است که تا آخر طی خواهد شد که ممکن است شامل بازشماری مجدد آرا و مراجعه به دادگاه برای تصمیم گیری در مورد اختلاف در مورد آرا باشد.

تومی همچنین اظهار داشت فکر می‌کند آمریکا همه گیری کووید ۱۹ را به زودی پشت سر خواهد گذارد و بهتر است پنسیلوانیا به شیوه رای گیری قبل از این انتخابات بازگردد. اما در نهایت این فرماندار و مجلس ایالتی است که تصمیم نهایی را در این باره اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار