وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد تا چند ماه سیاست دولت جدید آمریکا در موضوعات سیاسی و اقتصادی نامشخص خواهد بود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر اقتصاد آلمان سیاست‌های رئیس جمهور منتخب آمریکا را تا بهار سال آینده میلادی نامشخص توصیف کرد.

پیتر آلتمایر در خصوص پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت هنوز نمی‌توان درباره سیاست‌های بایدن نظر داد. نمی‌توان تا بهار آینده انتظار داشت سیاست‌های بایدن به طور کامل مشخص شود.

وزیر اقتصاد آلمان گفت ما باید تا آن زمان صبر کنیم تا رویکرد و جهت گیری سیاسی رئیس جمهور جدید آمریکا برایمان روشن شود. آلتمایر با یادآوری تاکید ترامپ بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰، نسبت به مبهم بودن سیاست دولت آمریکا طی ماه‌های آتی ابراز نگرانی کرد.

این مقام آلمانی پیش بینی کرد: در دوران ریاست جمهوری بایدن روابط آمریکا و اروپا به دوران سابق خود بازگردد و شاهد چند جانبه گرایی و همکاری‌های بین المللی باشیم.

بایدن دموکرات بازگشت به پیمان آب و هوایی پاریس را، که از جمله اولین پیمان‌های بود که ترامپ به محض ورود به کاخ سفید زیر پا گذاشت، از اولین اقدامات خود عنوان کرده است. روابط میان اروپا و آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ به تیرگی گراییده بود و حال با انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا اروپایی‌ها امیدوار به بهبود روابط خود و بازگشت آن به سطح پیشین هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار