فرماندار سلطانیه گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستا‌های اطراف سلطانیه با حضور مسئولین عروسی تعطیل و داماد روانه بازداشتگاه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رحمانی‌هزار رود فرماندار سلطانیه با بیان اینکه  به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری هرگونه تجمع و مجالس عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی در شهرستان سلطانیه ممنوع است، گفت: در صورت برگزاری مجلس، با برگزارکنندگان جلسات به جرم تهدید سلامت جامعه طبق قانون برخورد خواهد شد.

او از بازداشت ۴ ساعته دامادی در یکی از روستا‌های شهرستان سلطانیه به دلیل برگزاری مراسم عروسی در شرایط بحرانی کرونا و آزادی او پس از اخذ تعهد خبر داد و گفت: این داماد به علت  سرپیچی از قوانین و بی‌توجهی به توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا و برگزاری مراسم جشن عروسی، بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی طبق دستور مقام قضایی دستگیر و روانه بازداشتگاه شد.

فرماندار سلطانیه با اشاره به اینکه سرعت انتقال ویروس کرونا، ۱۰ برابر شده است و باید این وضعیت نگران‌کننده را به نحوی مدیریت کرد که به بحران و فاجعه انسانی تبدیل نشود، افزود: از مردم سلطانیه درخواست داریم از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا خودداری کرده و از حضور در این مراسم‌ها به منظور حفظ سلامتی خود و جامعه خودداری کنند.

رحمانی هزاررود برگزاری و شرکت در مراسم‌های عزا و عروسی را از مهمترین عوامل انتقال ویروس کرونا دانست و افزود: هرگونه غفلت در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی تبعات سنگین در پی خواهد داشت؛ از این رو با برگزارکنندگان مراسم ختم و عروسی قاطعانه  برخورد خواهد شد.

او رعایت دستورالعمل های بهداشتی را عامل مقابله با کرونا معرفی کرد و گفت: باید حساسیت‌ها در این مورد بیشتر و نکات بهداشتی به طور کامل و صحیح برای حفظ سلامت جامعه انجام شود.

رحمانی‌هزاررود بااشاره به راه‌اندازی همیاران سلامت در همه ادارات و روستا‌های سلطانیه، ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا گام‌های مثبتی در شهرستان سلطانیه برداشته شده که این روند با تلاش مضاعف پیگیری می‌شود.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه در زمینه کرونا قاطعانه عمل خواهیم کرد،گفت: نظارت بر واحد‌های صنفی تشدید شده و با هر واحد صنفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، برخورد خواهد شد.

او ارائه محتوای فرهنگی برای اقناع افکار عمومی در رعایت مسائل بهداشتی را ضروری دانست و گفت: رسانه‌ها و بزرگان و کسانی که نفوذ کلام دارند می‌توانند مردم را به همراهی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی ترغیب کنند، لذا از این افراد درخواست داریم که وارد میدان شوند و به کمک ستاد مقابله با کرونا بیایند.

او با بیان اینکه رکن اصل مقابله با کرونا، همراهی مردم است، ادامه داد: استفاده از ماسک در همه مراکز عمومی و پرجمعیت، ادارات و بانک‌های شهرستان سلطانیه توسط کارکنان و ارباب رجوع الزامی می باشد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.