منابع آگاه از استقرار هزاران شبه‌نظامی سوری در منطقه قره‌باغ خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به اعلام یک منبع آگاه بیش از هزار شبه نظامی سوری روز جمعه در منطقه قره باغ مستقر شدند.

این منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت علاوه بر این تعداد، گروه دیگری از مزدوران سوری به زودی عازم مناطق درگیری در قره باغ خواهند شد.

در ادامه تحولات منطقه قره باغ، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، صبح امروز (دوشنبه) با متهم کردن ارمنستان به نقض آشکار آتش‌بس، مدعی شد که نیرو‌های مسلح کشورش ۱۳ روستا در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» را آزاد کردند.

بامداد روز گذشته (یکشنبه)، توافق آتش‌بس جدیدی میان دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان اجرایی شد. اما مانند توافق آتش‌بس اول، مقام‌های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

منطقه ناگورنو قره باغ در جنوب شرق جمهوری آذربایجان از نظر سازمان ملل متحد، بخشی از خاک این کشور به شمار می‌آید، اما بیش از یک ربع قرن است که در کنترل جدایی طلبان مورد حمایت ارتش ارمنستان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار