رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان کرمان ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سطح گلخانه‌های شمال استان کرمان از ۷۰ هکتار ابتدای دولت یازدهم در حال حاضر به مرز ۲۵۰هکتار رسیده است و در این زمینه ۴۰۰ میلیارد تومان  تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

او گفت:برای توسعه گلخانه‌ها در شمال استان باید زمان بیشتری گذاشت، زیرا هر هکتار گلخانه هیدروپونیک برای بیش از ۱۰ نفر اشغال ایجاد می‌کند و علاوه بر این محصولات سالمی در گلخانه‌ها تولید می‌شود و اشتغال این بخش پایدار است.

اوافزود: بخش کشاورزی با تولیدات متنوع خود در سال‌های تحریم توانسته بخوبی غذای مردم را تامین کند و استان کرمان به عنوان یکی از مناطق مستعد کشاورزی در این زمینه عملکرد قابل قبولی از خود بجا گذاشته است.

سعیدی به کمبود منابع آبی در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: کمبود منابع آبی و کاهش کیفیت آب در کرمان مانع افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این استان شده است و راه حل این مشکل اجرای طرح های توسعه سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای و کشت‌های جایگزین می باشد.

او ایجاد و راه اندازی گلخانه‌ها را یکی از اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: برای تحقق این امر امسال ۱۰۰ هکتار برنامه کشت گلخانه‌ای در استان کرمان جرا می شود که این رقم پارسال ۴۵ هکتار بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ایجاد گلخانه‌ها را فرصتی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: بازگشت سرمایه در این طرح‌ها ظرف دو تا سه سال می باشد و مهم‌تر این که هم اکنون زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای از هر حیث فراهم است.

سعیدی گفت: به ازای هر هکتار گلخانه در استان کرمان بین ۱۰ تا ۱۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و این در حالی است که تسهیلات بانکی برای گلخانه بدون محدودیت پرداخت می‌شود.

او همچنین به روند رو به رشد کشت گیاهان دارویی در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی  به علت اقتصادی و کم حجم بودن آن در دستور کار قرار گرفته است و این مهم جایگزین اراضی کم بازده  شده است.

سعیدی تصریح کرد: برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و سطح زیر کشت از ۶۸۰ هکتار به هزار و ۱۳۱ هکتار رسیده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار