مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: برداشت عسل پاییزه از ۶۷ هزارکلنی در شهرستان رابرآغاز وتا پایان مهر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ایمان کریمقاسمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابرگفت: پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ تن عسل از کوهستان‌های این شهرستان در دو فصل بهار و پاییز برداشت شود.

او افزود: وجود گلستان‌های چهار فصل در رابر موجب شده است که در هر فصل سال رنگ و طعم عسل تولیدی در رابر نیز تغییر کند حتی مکان‌های مختلف، کوهستان‌ها، دشت‌ها و حتی دهستان‌های مختلف نیز عسلی با طعم و رنگ مخصوص به خود دارند.

کریم قاسمی بیان داشت: در حال حاضر قریب به ۴۳۰ نفر بهره بردار و کندو دارعسل در این شهرستان مشغول به کارهستند.

او تصریح کرد: شهرستان رابر رتبه نخست استان و رتبه دوم کشور در برداشت عسل با کیفیت را به خود اختصاص داده است و برای رفع موانع حرفه زنبور داری در شهرستان رابر سرمایه گذارانی برای بسته بندی، تولید بره موم و ژل رویال زنبورعسل ورود پیدا کرده اند که از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کرده اند و بزودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

کریمقاسمی افزود:طعم متفاوت عسل رابر موجب شده است که از این محصول به عنوان دارویی برای درمان درد‌های مختلف استفاده شود برای درمان بیماری‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد واین خاصیت سبب شده است که این محصول به یکی از کالا‌های اصلی عطاری‌های استان کرمان بدل گردد.

وجود ۲۰ هزار هکتار رویشگاه گیاهان دارویی فرصتی است برای زنبورداران رابری  تا عسل با کیفیت و ارگانیک تولید کنند که طعم واقعی و دست نخورده عسل را از گذشتگان تا کنون برای ما و مردم ایران زمین به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار