مدیریت منابع وزارت علوم گفت: زیرساخت‌های آموزش مجازی مناسب نیست و در همه استان‌ها به خصوص استان‌های کم برخوردار باید فعالیت‌های خود را ارتقا دهیم.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات آموزش‌های مجازی اظهار کرد: مطمئنا آموزش‌های مجازی نمی‌توانند جایگزین آموزش‌های حضوری شوند.

او با بیان اینکه ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق آموزش‌های مجازی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم، گفت: آموزش‌های مجازی محدود به زمان، کلاس، یک استاد، یک دانشگاه و فضای فیزیکی نیست و تمامی این عوامل باعث ایجاد ظرفیت‌های عالی شده است که به راحتی می‌توانیم از این عملکرد‌ها استفاده کنیم، اما مشکلات آن‌ها را نادیده نخواهیم گرفت.

نظرپور ادامه داد: زیرساخت‌های آموزش مجازی متناسب با شرایطی که خواهان آن هستیم، نیست و در همه استان‌ها به خصوص استان‌های کم برخوردار و مرزی باید فعالیت‌های خود را ارتقا دهیم تا از ظرفیت‌های فضای مجازی حداکثر استفاده را ببریم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: کم و کاستی‌هایی در آموزش‌های مجازی و وضعیت دانشگاه‌ها دیده می‌شود که ضرورت دارد تا زیر ساخت‌های آن را به اندازه‌ای ارتقا دهیم که بتوانیم همزمان شاهد حضور دانشجویان بیشماری در سامانه‌های دانشگاه باشیم.

نظرپور در پایان یادآوری کرد: توجه به زیر ساخت‌ها و پرداخت هزینه‌های لازم برای بهبود این عملکرد، باعث استفاده بهتر و بیشتر دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های آموزش مجازی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.