رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی و امیرالمومنین (ع) گفت:در پیک جدید ابتلای خانوادگی به کرونا در قم افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دکتر فروغی، رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی و امیرالمومنین (ع) در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم از افزایش قدرت سرایت ویروس کرونا سخن گفت و افزود: هم اکنون ابتلای خانوادگی به کرونا در قم زیاد شده به ویژه آنکه سن ابتلا نیز کاهش یافته و هم اکنون بسیاری از جوانان و افراد با سن کمتر از ۵۰ سال به این بیماری مبتلا می‌شوند.


 او افزود: در پیک جدید کرونا مادران باردار بیش‌تر از پیک قبل به ویروس کرونا مبتلا شده اند.


رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی و امیرالمومنین (ع) با بیان این که قم در وضع خوبی به سر نمی‌برد تصریح کرد: مردم قم هنوز عمق فاجعه کرونا در قم را نمی دانند.


 فروغی با اشاره به این که در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی در قم افزایش یافته است گفت: به همین علت، بسیاری از بیماران غیرکرونایی مانند قلبی عروقی از ترس کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کنند و در منزل میمیرند.


دکتر شفیعی رئیس مجتمع بیمارستانی نکویی، هدایتی، فرقانی و ایزدی هم در این برنامه خبری از خستگی و فرسودگی کادر درمان سخن گفت و افزود: تاب آوری کادر پزشکی قم رو به اتمام است و تعدادی از آن‌ها نیز به کرونا مبتلا شده اند.


او تاکید کرد: تنها مردم می توانند با رعایت دقیق موازین بهداشتی از ابتلای بیشتر به کرونا جلوگیری کنند تا کمک حال کادر درمان باشند.


شفیعی افزود: ظرفیت استفاده از دستگاه‌های مورد نیاز درمان بیماران کرونایی نیز محدود است و بالاخره به اتمام می رسد.


او گفت: به همین دلیل در حال حاضر برخی بیماران کرونایی پس از بهبودی مرخص می شوند تا جا برای بیماران جدید باز شود.


 شفیعی تاکید کرد: در چنین شرایطی، راه حل، پیشگیری است نه درمان.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار