رئیس پلیس فتای استان قم نسبت به تبلیغ اپلیکیشن‌های جعلی بیماری کرونا در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای استان قم  با اشاره به تبلیغ اپلیکیشن‌های مرتبط با ویروس کرونا در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: برخی از این اپلیکیشن‌ها فقط برای سرقت اطلاعات شهروندان طراحی شده‌ است.

او افزود: برخی از اپلیکیشن‌ها برای نصب و یا ارائه خدمات، مبلغی را از کاربردرخواست می‌کنند که برای پرداخت این مبلغ، کاربر به درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت  و در ادامه، تمام اطلاعات بانکی کاربر به سرقت می رود  و حسابش خالی می‌شود.

موالی ادامه داد: در شگرد دیگر مجرمان سایبری اپلیکیشن‌های معرفی شده برای بیماری کرونا ممکن است بدافزار‌های مخرب و جاسوسی باشند که با دانلود و نصب آن‌ها، سرقت از اطلاعات ذخیره شده روی گوشی همراه یا سیستم‌ها صورت گیرد و اطلاعاتی مثل عکس یا اطلاعات بانکی ذخیره‌شده در حافظه گوشی‌ها به راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت برود و حتی کاربر به راحتی متوجه این سرقت‌ها نشود.

رئیس پلیس فتای استان قم با بیان این که اپلیکیشن‌های مخرب از سوی مجرمان حرفه‌ای سایبری طراحی و تولید می‌شوند، ادامه داد: لازم است کاربران اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از مارکت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنند  و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اپلیکیشن‌های بیماری کرونا در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند و از نصب چنین نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌هایی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان قم به کاربران توصیه کرد: جهت کسب اطلاعات و آموزش‌های لازم با مراجعه به وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار، هشدار‌ها و آموزش‌های سایبری مطلع شوند همچنین در صورت نیاز و مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار