دیپلمات ارشد آمریکا اعلام کرد طرح الحاق کرانه باختری به اراضی تحت اشغال صهیونیست‌ها در حال حاضر به تعویق افتاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، یک دیپلمات کهنه کار آمریکا طرح الحاق کرانه باختری به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی را منتفی شده دانست.

دنیس راس روز جمعه مدعی شد: امارات، بحرین و دیگر کشور‌هایی که در صف آشکارسازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند، به فلسطین خیانت نمی‌کنند، اما آن‌ها به دنبال منافع خود هستند. به عقیده من طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری فعلا منتفی است.

نماینده ارشد سابق آمریکا در خاورمیانه در مصاحبه با فرانس ۲۴ مدعی شد: امارات در قبال عادی سازی روابط با اسرائیل، از آن‌ها قول گرفته تا طرح الحاق را پیگیری نکنند. از سویی ترامپ و حتی نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ نیز موافق طرح الحاق نیستند.

دیپلمات با سابقه آمریکا از عمان و سودان به عنوان گزینه‌های بعدی در صف پیوستن به سازش کنندگان با صهیونیست‌ها نام برد. راس تاکید کرد با این حال عربستان سعودی برای عادی سازی روابط خود با تل‌آویو جانب احتیاط را در پیش گرفته است.

این مقام آمریکایی در ادامه موضع مقامات فلسطین را مورد انتقاد قرار داد و گفت آن‌ها بهتراست به جای گلایه مداوم، از تحولات به نفع خود بهره گیرند.

«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی، در مصاحبه با مجله صهیونیستی «ماکورریشون» مدعی شده پنج تا ۱۰ کشور دیگر نیز به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست خواهند زد. او همچنین از عربستان به عنوان یکی از کشور‌ها نام برده است.

امارات و بحرین اخیرا روابط پنهانی چندین ساله خود با رژیم صهیونیستی را با واسطه گری آمریکا علنی کردند. اقدامی که با مخالفت گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۰۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
هی راس : همانطور که گفته ای خدا کند که الحاق کرانه باختری اصلاً اتفاق نیفتد چنانچه راست گفته باشی این به نفع رژیم صهیونیستی است........در جنگ آینده این رژیم با محورمقاومت خدا را چه دیدی؟! آمدیم و یک موشک نقطه زن هدفش را اشتباهی دنبال کرد و درست به مرکز هسته ای و زرادخانه بمب های هسته ای اسرائیل اصابت کرد آنگاه سخن سیدمقاومت محقق خواهد شد که اسرائیل به عصر حجر باز خواهد گشت و خانه عنکبوت بسیار سست است و هر چه که رژیم صهیونیستی اسرائیل خانه سازی و شهرک سازی کرده ناخواسته به دست تمام فلسطینی های آواره از سراسر جهان فتح شده و تعلق خواهد گرفت...... و حق به حقدار خواهد رسید پس از گذشت 70وچند سال اشغالگری........................
آخرین اخبار