به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ولوو با شاسی بلندها و کراس اوورهای خود نامی برای خود دست و پا کرده است و اکنون XC۹۰ و XC۶۰ یک برادر کوچکتر دارند به نام ولوو XC۴۰. این یکی از اولین محصولاتی است که از معماری جدید Copmact Modular (CMA) که در کنار شرکت مادر Geely ساخته شده است، رونمایی خواهد شد و خانوادهای از Volvos کوچکتر را که به عنوان سری ۴۰ معرفی شده اند، استخدام خواهد کرد.
چشمگیرترین نکته ای که در مورد اولین ولوو تمام برقی شتاب زنده وجود دارد، سرعت ۴.۹ ثانیه تا ۶۲ مایل در ساعت است که میتواند سرگرم کننده باشد. همچنین برد مناسب در دنیای واقعی با بیش از ۲۰۰ مایل در هر بار شارژ اتفاق می افتد، اطلاعات سرگرمی جدیدی نیز مبتنی بر Google، به همان اندازه موثر است.
با توجه به اینکه پیشرانه کاملاً متفاوت و وزن آن بسیار بیشتر است باعث شده حین رانندگی احساس راحتی و مدرن بودن داشته باشیم. از بیرون، محصول اصلی جلو پنجره و چرخها طراحی متفاوتی دارند. چرخ ها به صورت استاندارد ۲۰ اینچ هستند.
در داخل، تغییرات زیاد نیست، هیچ کلید اشتعال یا دکمه استارت وجود ندارد، یک سنسور در صندلی میداند که شما آنجا هستید. به جای دنده، یک انتخابگر ساده D یا R یا P وجود دارد و ابزارها اندکی مورد بازنگری قرار گرفته اند و اطلاعات و سرگرمی اکنون توسط سیستم جدید ولوو / گوگل انجام میشود.
تغییرات قابل توجه همه از دید پنهان مانده است. XC۴۰ Recharge Pure Electric P۸ First Edition دارای یک باتری لیتیوم یون ۷۸ کیلووات ساعت (خالص ۷۵ کیلووات ساعت) در زیر زمین است که دارای یک موتور الکتریکی در محور عقب و دیگری در جلو و چهار چرخ متحرک است.
برای این خودرو جدید، دیزلی وجود ندارد، اما انواع مختلفی از بنزین، هیبریدهای ملایم و هیبریدهای پلاگین وجود دارد. شما میتوانید محرک جلو یا تمام چرخ را انتخاب کنید و مشخصات آن را از متوسط تا کامل انتخاب کنید. فضای داخلی XC۴۰ حتی با وجود تمام امکانات رفاهی برقی و کمکی که ایمنی ولوو میتواند در انبار خود پیدا کند، به طرز چشمگیری تمیز، ساده و مدرن است. این یک طراحی عالی با استفاده از جدیدترین امکانات هوشمندانه است.
ظرفیت بوت تغییر نکرده و یک صندوق عقب اضافی نیز در جلو وجود دارد، اما کابل شارژ تقریباً آن را پر میکند. با همکاری ولوو و گوگل، ویژگیهای آشنا به گوشیهای هوشمند مانند Google Assistant و Google Maps را با صفحه لمسی معمول ولوو (نسخه ۱۲.۳ اینچی در این حالت) ادغام میکند. آنطور که گفته شده با این خودرو برقی می توان تا ۲۰۰ مایل رانندگی کرد.
این اولین EV بسیار موفقیت آمیز است که به هدف ولوو مبنی بر ساده و بدون دردسر انتقال، جدا از قیمت سرسام آور، رسیده است. این به وضوح هدف پذیرندههای اولیه است و باید یک بازاریابی خوب انجام دهد، به این ترتیب اولین XC۴۰ P۸ که هر کسی میبیند سریع، مجهز و رانده شده توسط شخصی باهوش و ثروتمند خواهد بود.
انتظار میرود نسخههای با مشخصات پایینتر، همراه با مدلهایی با باتری کوچکتر و یک موتور تک، فقط با چرخهای جلو حرکت کنند؛ با فرض اینکه ولوو همانند P۸ را اجرا کند، EVهای متوسط باید تمام ویژگیهای این محدوده را حفظ کنند: سبک آن، فاکتور احساس خوب و کاربر پسند و ماهیت راحت آن.
انتهای پیام/