فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: کودکانی که از نظر سلامتی کاملا خوب هستند می‌توانند از ماسک غیر طبی یا پارچه‌ای استفاده کنند.

مائده جعفری، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) استفاده از ماسک بخش مهمی از مداخلات بهداشت عمومی است که می‌تواند باعث جلوگیری و کنترل پیشرفت بیماری شود.

او افزود: کودکان هنگام ورزش یا انجام فعالیت‌های بدنی مانند دویدن، پریدن یا بازی در زمین بازی نباید از ماسک استفاده کنند تا تنفس آن‌ها به خطر نیفتد. هنگام سازماندهی این فعالیت‌ها برای کودکان، تشویق سایر اقدامات حیاتی بهداشت عمومی همچون حفظ حداقل ۱ متر فاصله با دیگران، محدود کردن تعداد کودکانی که با هم بازی می‌کنند، دسترسی به امکانات بهداشتی دست و تشویق استفاده از آنها مهم بوده و باید در نظر گرفته شوند.

او در خصوص برخی مطالعات اثربخشی استفاده از ماسک در کودکان برای آنفلوانزا و سایر ویروس‌های دستگاه‌های تنفسی بیان داشت: مطالعه‌ای در بین کودکان دبستانی در طول همه گیری COVID-۱۹ انجام شد و ماسک زدن ۵۱.۶ درصد در پیشگیری از ابتلا اثر مثبت داشت.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: کودکانی که از نظر سلامتی کاملا خوب هستند می‌توانند از ماسک غیر طبی یا پارچه‌ای استفاده کنند؛ بزرگسالی که ماسک تهیه می‌کند باید از اندازه صحیح ماسک پارچه‌ای اطمینان حاصل کند و به اندازه کافی بینی، دهان و چانه کودک را بپوشاند.

او تصریح کرد: کودکانی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند فیبروز کیستیک، سرطان یا سرکوب سیستم ایمنی دارند باید از ماسک پزشکی استفاده کنند؛ یک ماسک پزشکی (جراحی) از فرد در برابر ویروس محافظت کرده و برای هر کسی که در معرض خطر برای بیماری جدی COVID-۱۹ باشد توصیه می‌شود.

جعفری گفت: هر کودکی که علائمی از COVID-۱۹ دارد، باید از ماسک پزشکی استفاده کند، به شرطی که تحمل آن را داشته باشد؛ اعضای خانواده و مراقبینی که در فاصله ۱ متری کودک بیمار در خانه قرار دارند نیز باید از ماسک استفاده کنند.

او افزود: یکی از اعضای خانه که بیمار است یا آزمایش ویروسی COVID-۱۹ مثبت دارد، باید در صورت امکان از همه افراد جدا شود و اگر کودک در فاصله ۱ متری فرد بیمار در خانه باشد، باید در این مدت ماسک پزشکی بزند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ماسک زدن ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار