فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه کودکان از بزرگترها الگو می گیرند، گفت: برای آنکه فرزندان به زدن ماسک تشویق شوند، والدین ماسک زدن را فراموش نکنند.

مائده جعفری، فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: کودکان معمولا از والدین خود الگوبرداری می‌کنند و رفتار‌ها و عادات والدین بر رفتار‌های کودکان تاثیر می‌گذارد.

او خطاب به والدین افزود: اگر شما بیرون از منزل به صورت مداوم از ماسک استفاده کنید، فرزند شما به صورت ناخودآگاه آموزش دیده و رفتار شما را تقلید خواهد کرد.

جعفری با بیان اینکه با کودک خود درباره ویروس کرونا و احتمال بیماری شدن وی صحبت کنیم، بیان داشت: برای آنها توضیح دهیم که استفاده نکردن از ماسک، می‌تواند منجر به ابتلای بیماری و بستری شدن آنها در بیمارستان شود. 

فوق تخصص عفونی کودکان  بیان کرد: در هنگام بازی در منزل برای عروسک‌های کودک، ماسک تهیه کنیم و به کودکان اهمیت استفاده از ماسک را آموزش دهیم.

او تصریح کرد: در صورت در آوردن ماسک حین بازی کودک در فضای بیرون، از وی بخواهیم، ماسک خود را دوباره استفاده کند و در صورت امتناع به او  بگوییم: اجازه ادامه بازی را نخواهد داشت.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار