یکی از کارآفرینان چهارمحال و بختیاری با روی آوردن به صنعتی نه چندان مشهور، سعی در جلوگیری از خام فروشی محصولات استان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کارآفرینی گزینه موفقی در دنیای کسب و کار است، اگر چه سنگ‌های ریز و درشت زیادی بر سر راه آن است، اما لذت صعود به قله و رساندن روزی حلال به مردم همانا بهترین رسالتی است که هر شخصی در زندگی خود می‌تواند داشته باشد.

البته سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در مناطقی که کمتر شناخته شده هستند و امکانات یاری نمی‌کند، دشواری‌های بیشتری نیز دارد، یکی از استان‌هایی که کار و کارآفرینی در آن سخت است، استان چهارمحال و بختیاری در دل رشته کوه‌های زاگرس مرکزی است.

دوری از امکانات و سرمای طولانی، این استان را از صنعتی بودن دور نگه داشته، اما با این حال دلاور مردانی از این خطه آستین همت را بالا زده و صخره‌های سخت را همچون موم نرم به تسخیر خود در آورده و دست به کارآفرینی و تولید زده‌اند.

کارآفرینی با طعم چاپ و بسته‌بندی؛ جلوگیری از خام‌فروشی با بسته‌بندی محصولات

هومن مرتضایی‌نیا متولد سال ۱۳۶۳ کارشناس ارشد چاپ و بسته‌بندی است و چند وقتی است که به صنعت چاپ پرداخته است، او یکی از افرادی است که باورِ نشدن را درهم شکسته و شدن‌ها را در دل مشکلات شکل داده است.

او اظهار داشت: از سال ۸۰ تا ۸۴ کارگر چاپخانه‌ای بودم و همین کارگری انگیزه‌ای شد تا به کار چاپ و بسته‌بندی روی بیاورم. در سال ۸۶ مجوز چاپ نمونه شهرکرد را اخذ و در سال ۸۷ با دو نفر نیرو و یک دستگاه کار را آغاز کردم.

مرتضایی‌نیا بیان داشت: طی چند سال کار و تلاش، اولین دستگاه چاپ uv، نخستین دستگاه سلفون‌کشی و اولین دستگاه طلاکوب را در استان نصب کردم و با آن‌ها مشغول به کار بودم و خدمات ارائه می‌دادم.

این کارآفرین ادامه داد: در ابتدا در مکانی اجاره‌ای کار می‌کردم و با پیشرفت کار یک ساختمان به مساحت ۲۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی شهرکرد ساخته و تا چند سال از آن استفاده می‌کردیم، در سال ۱۳۹۵ در مکانی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع خط تولید پاکت‌های ضد اشعه uv را نصب کردیم.

مرتضایی‌نیا با اشاره به مشکلات و دشواری‌های زیادی که بر سر راه خودکفایی و کارآفرینی‌اش بود، تصریح کرد: کمک چندانی از طرف دولت دریافت نکرده‌ام، تنها کمکی که از دولت دریافت کردم یک وام ۱۰ میلیون تومانی از صندوق مهر امام رضا بود که در اوایل کار از آن استفاده کردم.

او تشریح کرد: هم ‌اکنون ۱۷ نیرو در کارخانه مشغول هستند و امسال اولین دستگاه تولید پنج‌ لایه استان را وارد و نصب کردیم که ظرفیت تولیدات‌مان را دو برابر کرد و امیدواریم با این افزایش، ظرفیت ۳۰ نفر به مجموعه کاری‌مان اضافه شود.

مرتضایی‌نیا با اشاره به اینکه تولید و چاپ لفاف‌های بسته‌بندی، پاکت‌های خوراک آبزیان و بسته‌بندی شیرینگ انواع محصولات بخشی از تولیدات این واحد تولیدی است، تصریح کرد: فاز اول این واحد تولیدی را در سال ۹۵ و فاز دوم امسال افتتاح شد و فاز ۳ را در سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهیم کرد.

این کارآفرین با توصیه به اشتغال‌زایی و کارآفرینی توسط جوانان عنوان داشت: همیشه سعی می‌کنم در استخدام نیرو از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده کنم.

او خاطرنشان کرد: بسته‌بندی تاثیر به سزایی در بازار فروش به ‌ویژه در بازار‌های جهانی دارد، اما متاسفانه در کشور و استان ما همانطور که محصولات تولیدی خام‌فروشی می‌شوند و فرآوری برای آن‌ها صورت نمی‌گیرد، بسته‌بندی مطلوبی هم انجام نمی‌شود. بسته‌بندی می‌تواند در جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کمک به سزایی داشته باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.