امام جمعه دهدشت گفت: در صورت بی توجهی به مسأله مدیریت پسماندها در آینده نزدیک در دهدشت فاجعه زیست محیطی رخ می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه شهر دهدشت با اشاره به مشکلات پسماند شهرستان گفت: مسأله پسماند‌ها در دهدشت یک بحران نیست بلکه فاجعه زیست محیطی است.

حجت الاسلام وحدانی فر افزود: آب های فاضلاب‌ها در شهر موجب بروز بیماری‌های پوستی و سرطان‌های مختلف می‌شود که در سال‌های آینده فاجعه آن بیشتر به چشم می‌خورد.

او با اشاره به وجود دود سفید در ساعات اولیه صبح بر فراز شهر دهدشت گفت: در ساعات اولیه صبح دود سفید حاصل از سوختن زباله ها در حاشیه دهدشت آسمان این شهر را فراگرفته و علاوه بر این موجب بروز سختی و مشکلاتی برای تنفس شهروندان می‌شود.
 
امام جمعه دهدشت با اشاره به اهمیت موضوع پسماند‌ها افزود: باید فکری کرد و کار کارشناسی در این رابطه انجام شود.

حجت الاسلام وحدانی فر افزود: در دنیا از این پسماند‌ها به اصطلاح کثیف وسایل زیادی تولید می‌ شود و از زباله، به طلای کثیف یاد می شود.
 
او با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای مقابله با دور ریزی زباله‌ها گفت: اگر قرار است که زباله‌ای در شهر نباشد باید فرهنگ آن نیز از طریق رسانه‌ها ایجاد شود.

امام جمعه دهدشت از برخی از فعالیت‌های شهرداری دهدشت در منطقه گلزار این شهر قدردانی و بیان کرد: ناگفته نماند که در منطقه گلزار کار‌های خوبی برای رفع مشکل پسماند زباله‌ها انجام شده که باید این فعالیت‌ها تداوم داشته باشند.
 
علی رضا اتابک فرماندار کهگیلویه هم گفت: با همین امکانات موجود هم می‌توان مشکلات پسماند را به حداقل رساند.
 
اتابک افزود: مدیریت نامناسب و جداسازی زباله های شهری در سایت پسماند، از عمده ترین مشکلات این بخش است.
 
او با ابراز گلایه از شهرداری دهدشت گفت: شهرداری دهدشت در خصوص پسماند و زباله های شهر باید برنامه ریزی منسجم تری داشته باشد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.