با حضور معاون بهداشت، درمان و توابخشی جمعیت هلال‌احمر مرکز جراحی محدود بم افتتاح و از دو دستگاه خودروی امداد و نجات شهرستان‌های رودبارجنوب و قلعه گنج رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با حضور معاون بهداشت، درمان و توابخشی جمعیت هلال‌احمر و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکز جراحی محدود جمعیت هلال احمر بم افتتاح و از دو دستگاه خودروی امداد و نجات هلال احمر شهرستان‌های رودبارجنوب و قلعه گنج با اعتبار یک میلیارد تومان از محل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان رونمایی شد.

فرید مرادیان معاون بهداشت، درمان و توابخشی جمعیت هلال احمر گفت: در استان کرمان شاهد تلفیق و ترکیبی از واحد‌های آموزشی و کارگاهی و امدادی هستیم که در سطح کشور بی‌نظیر است.

او همچنین ظرفیت بالا، انسجام و هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان و جمعیت هلال احمر کرمان را قابل تقدیر دانست و افزود: کرمان جزو استان‌های فعال، به روز و آماده کار است و انبار‌های آن در سطح کشور باید تقویت و به روز رسانی شود.

مرادیان با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز انبار‌های کشور هدف‌گذاری شده و اولویت ما با استان‌های معین است، اظهارکرد: کرمان جزو سه استان اول در ورود به برنامه‌های عملیاتی و امدادی است و مطمئنا برای تخصیص منابع نیز نگاه ویژه‌ای به آن خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به حادثه خیز بودن استان کرمان گفت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص وقوع بارندگی و سیلاب احتمالی در کرمان انبار‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان باید سریعا شارژ شوند.

سید مصطفی آیت الهی موسوی بیان داشت: جمعیت هلال احمر کرمان در امدادرسانی سیل زدگان خوزستان بسیار عالی عمل کرد و چند منطقه روستایی را از بحران نجات داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: شهرستان بم با توجه به وسعت و موقعیت استراتژی که در ناحیه شرق استان دارد، دارای درمانگاه و مرکز جامع توانبخشی است که از سال گذشته تا کنون به بیش از ۹ هزار نفر بیمار مراجعه کننده از شهرستان جنوبی و شرق استان و همچنین سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف ارتوپدی، فنی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی، مشاوره، روان درمانی، تغذیه، دندانپزشکی و پزشک عمومی خدمات ارائه شده است.

رضا فلاح افزود: مرکز جراحی محدود بم در متراژ ۱۰۰۰ مترمربع با ارائه خدمات جراحی محدود دارای ۳ اتاق عمل، ۶ تخت ریکاوری و ۲۰ تخت برای بستری آماده خدمت رسانی به بیماران مراجعه کننده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار