معاون بهداشت جمعیت هلال احمر گفت: تشکیل تیم‌های پاسخگویی سریع به حوادث در استان کرمان با توجه به امکانات این تیم ها، کرمان را در سطح کشور پیشتاز کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرید مرادیان، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در اولین روز از سفر خود به کرمان در حاشیه مراسم افتتاحیه درمانگاه موقوفه هلال احمر نجف شهر سیرجان ضمن تبریک هفته دولت، گفت:  جمعیت هلال احمر استان کرمان با توجه به ارائه خدمات گسترده و موفق در زمینه فعالیت‌های درمانی و دارویی، جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد. 

او در طی بازدید از داروخانه هلال احمر سیرجان  با اشاره به کسب رتبه اول این مرکز دارویی در حوزه رشد عملکرد در سطح کشور افزود: نظم و نحوه ارائه خدمات و عملکرد این داروخانه می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر داروخانه‌های هلال احمر در کشور باشد.

مرادیان تصریح کرد: ارائه خدمات بشر دوستانه و فعالیت‌های خیرخواهانه واقفین و خیران باعث وجه تمایز کرمان از سایر استان‌ها شده است.

او ضمن ابراز خرسندی از حضور و همراهی اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان در همراهی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات بشردوستانه و عام المنفعه افزود: تشکیل تیم‌های تخصصی در زمینه ERU یا تیم‌های پاسخگویی سریع به حوادث در استان کرمان با توجه به امکانات و ظرفیت‌های این تیم ها، کرمان را در سطح کشور پیشتاز کرده است.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه مراسم افتتاحیه این درمانگاه، گفت: این مرکز درمانی با زیربنای ۴۸۲ مترمربع دارای بخش‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری و سونوگرافی، آماده ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به اهالی منطقه نجف شهر است.

او بیان کرد: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با انجام رسالت‌های ذاتی خود در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان و توانبخشی در شرایط عادی و اضطراری خدمات اثربخش و مفیدی ارائه می‎کند.

فلاح افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان با راه اندازی و فعالیت ۱۸ درمانگاه، کلینیک دندانپزشکی، مرکز جامع توانبخشی و مراکز واکسیناسیون از پارسال تا کنون به بیش از ۱۷۰ هزار نفر خدمات درمانی، بهداشتی و توانبخشی ارائه کرده است.

او  تصریح کرد: همچنین از پارسال تا کنون بیش از ۲۵۷ هزار نفر به داروخانه‌های هلال احمر شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان مراجعه کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه داروخانه سیرجان، پارسال بر اساس رشد عملکرد، رتبه اول را در سطح داروخانه‌های هلال احمر کشور به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: از پارسال تاکنون، ۹۶ هزار نفر از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار سیرجان برای دریافت دارو به داورخانه سیرجان مراجعه کردند که ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از مراجعه کنندگان بیماران شیمی درمانی، پیوندی، ام اس و تالاسمی بودند.

او به فعالیت درمانگاه‌های ثامن الحجج و حضرت زینب (س) هلال احمر سیرجان اشاره کرد و گفت: از پارسال تاکنون  قریب به ۱۰۸ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی این درمانگاه‌ها بهره‌مند شدند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با هدف افتتاح پروژه‌های درمانی شهرستان‌های سیرجان و بم به استان کرمان سفر کرده است.

نجف شهر سیرجان حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۱۵ روستا هست که بافت قدیمی آن دارای ۱۰ هزار خانوار است و این درمانگاه در بافت قدیمی که اکثرا خانواده‌های کم برخوردار هستند و هیچ درمانگاهی جز مرکز بهداشت در این بافت وجود ندارد، راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار