۱۰۵ واحد تولیدی تعطیل در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی مازندران تا پایان امسال راه اندازی خواهند شد.

قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه حدود ۱۲۰ واحد کوچک و متوسط تعطیل شده ، پارسال در استان دوباره راه اندازی شد، گفت: ۸۵ واحد تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی و  ۲۰ واحد در بیرون شهرک‌های صنعتی استان  نیز تا پایان سال دوباره راه اندازی می شوند.

او افزود:بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۵ که فرمودند به داد صنایع کوچک برسید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل و کمک‌ها و تسهیلاتی برای صنایع کوچک اختصاص داده شد.

قوانلو گفت:یکی از مصوبات و کمک‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این بود که صاحبان صنایع کوچک و متوسط با وجود داشتن چک برگشتی یا معوقات بانکی توانستند با مصوبه  این کارگروه تسهیلات بگیرند.

او افزود:این کار در سایه حمایت‌های دولت، مصوبه هیات وزیران و مصوبه مجلس که بعدا کارگروه تسهیل را قانونی کرد انجام شد.

قوانلو با بیان اینکه صنایع کوچک بیشتر از بخش‌های دیگر در تلاطم‌ اقتصادی تحت فشار قرار گرفته و دلیل آن هم کوچک بودن آن است، گفت: کارگروه تسهیل و  رفع موانع تولید بیشتر برای حل مشکلات صنایع کوچک و متوسط تشکیل شد.

او افزود:امروزه بیش از ۶۰ درصد اشتغال و بیش از ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی در صنایع کوچک و متوسط انجام می‌شود و بیش از ۹۰ درصد صنایع استان، کشور و حتی دنیا صنایع کوچک و متوسط می‌باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت:کار‌های خوبی تاکنون انجام شده است و بسیاری از این واحد‌های کوچک که قابلیت راه اندازی دوباره را داشتند در قالب این حمایت‌ها به چرخه تولید بازگشتند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار