رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از اجرای طرح یاوران تولید با اهداف توانمندسازی بهره‌برداران، افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از اجرای طرح یاوران تولید با هدف انتقال دانش به باغات و مزارع استان در سال جهش تولید خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح یاوران تولید، همراهی اعضای هیئت علمی و محققان مراکز تحقیقاتی با کشاورزان، دامداران، بهره‌برداران، کارشناسان پهنه و مروجان کشاورزی برای افزایش عملکرد در واحد سطح است.

او افزود: طرح یاوران تولید از رویکرد‌های جدی وزیر جدید جهاد کشاورزی است و اگر این طرح موفق شود، تبدیل به یکی از الگو‌های بسیار خوب برای بخش کشاورزی، پس از آن برای بخش صنعت و سایر بخش‌ها خواهد شد .

سعیدی گفت: در طرح یاوران تولید تلاش شده تا از همه ارکان موثر بر توسعه دانش در بخش کشاورزی، مشتمل بر معاونت ها، سازمان‌ها و واحد‌های اجرایی، اعضای هیئت علمی، محققان پژوهشی و آموزشی و مروجان جهاد کشاورزی استفاده شود.

او تصریح کرد: در سال‌های گذشته با تکمیل نیروی متخصص مراکز خدمات، انتقال دانش به مزارع و دامپروری‌ها آغاز شده و در ادامه این مسیر، با حمایت محققان و دانش آموختگان دانشگاهی و انجام تحقیقات لازم برای رفع اصولی و علمی مشکلات به هدف نهایی نزدیک شده ایم. 

او بیان کرد: این اتفاق بسیار خوبی است و در صورت ورود دانش به عرصه‌های تولید و انجام مدیریت بهینه در این عرصه، جهش تولید محقق می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار