مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از پرداخت ۳۶ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در استان کردستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:تسهیلات حمایتی به مبلغ ۳۶ میلیارد ریال به ۳۵۹ کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در این استان برای تثبیت ۴۳۷ شغل پرداخت شد.

او افزود:۹۱۶ پرونده دیگر از متقاضیان برخورداری از تسهیلات حمایتی کرونا با ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز در شبکه بانکی استان در حال توزیع است که پس از طی فرآیند بانکی، به حساب متقاضیان واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: دولت از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به شیوه‌های ممکن از جمله برقراری بیمه بیکاری، تسهیلات حمایتی و امهال تسهیلات اشتغالزا صاحبان کسب و کار‌ها و کارگران شاغل در این واحد‌ها را در مقابل این ویروس حمایت کرده است.

او بیان کرد: ۱۹ هزار و ۴۷۹ واحد مشمول دریافت چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی جبران آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا در این استان شناسایی شده که شامل ۶ هزار و ۷۵ واحد در سنندج، چهار هزار و ۲۲۱ واحد در سقز، ۸۸۹ واحد در بانه، ۵۶۶ واحد در دهگلان، ۱۱۰ واحد در دیواندره، یک هزار و ۵۷۹ واحد در قروه، یک هزار و ۸۲۲ واحد در کامیاران، یک هزار و ۷۲۰ واحد در مریوان و یک هزار و ۴۹۷ واحد در بیجار است.

صلواتی مبلغ تسهیلات برای واحد‌های کسب و کار را ۱۲۰ میلیون ریال برای کسب و کار‌های آسیب دیده و ۱۶۰ میلیون ریال برای واحد‌هایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۳۰ درصد آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب و کار در نظر گرفته شده است.

۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.