در حالی که میزان ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به شدت در حال افزایش است، رئیس‌جمهور این کشور مخالفت خود را با اجباری شدن استفاده از ماسک اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت به صدور دستوری ملی برای الزام افراد به زدن ماسک برای مقابله با شیوع کرونا فکر نخواهد کرد.

او  در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز که روز یکشنبه منتشر خواهد شد در پاسخ به سوالی درباره احتمال صدور دستوری از جانب وی برای الزام زدن ماسک می‌گوید: «خیر، من می‌خواهم مردم حدی از آزادی داشته باشند و به این الزام اعتقادی ندارم.»

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود مقامات بهداشتی آمریکا از مردم خواسته‌اند برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس از ماسک استفاده کنند. تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند و آمار مبتلایان همچنان به شدت در حال افزایش است.  

در زمینه استفاده از ماسک‌های بهداشتی، از هر ۱۰ آمریکایی نزدیک به ۸ نفر می‌گویند تقریبا در اکثر اوقات یا تمام وقتی که در اجتماع هستند از ماسک استفاده می‌کنند. این در حالی است که پس از ماه‌ها از آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ترامپ هفته گذشته برای اولین بار به طور علنی از ماسک بهداشتی استفاده کرد. حتی پس از این موضوع، وی به طور علنی مدعی شد که استفاده از ماسک نباید اجباری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار