برای نخستین بار، رکورد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد برای نخستین بار از زمان شیوع کرونا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت.

بر این اساس، شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در روز پنجشنبه در آمریکا به عدد ۷۱ هزار و ۱۳۵ نفر رسید. پیشتر بالاترین رکورد ۶۷ هزار و ۷۹۶ در آمریکا به ثبت رسیده بود.

طبق گزارش سی ان ان، در ایالت فلوریدا شمار ۱۳ هزار و ۹۶۵ مبتلای جدید در روز پنجشنبه به ثبت رسید. این دومین روزی است که بیشترین آمار ابتلا در یک روز در این ایالت گزارش می‌شود. هم اکنون، آزمایش‌های ویروس کرونا در آمریکا در سطحی بالاتر در حال انجام است؛ اما این مسأله سبب شده است که نتایج آن به کندی منتشر شود.

معاون وزیر بهداشت آمریکا روز پنجشنبه گفت مقامات بهداشتی به دنبال کاهش زمان انتشار نتایج آزمایش‌های کرونا هستند.

او گفت: آزمایشگاه‌های تجاری پشتیبانی می‌شوند و نتایج آزمایش‌ها معمولا ۷ روز به طول می‌انجامد.

او همچنین اعلام کرد روزانه ۷۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار نفر مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

طبق اعلام سی ان ان، هم اکنون ایالت‌های آمریکا و مقامات محلی در حال تصمیمی گیری هستند که آیا بازگشایی‌ها را متوقف کنند و بار دیگر محدودیت‌هایی را اعمال کنند یا خیر. همچنین در سایه نبود دستورات فدرالی الزام آور، مقامات محلی ایالت‌ها از مردم می‌خواهند تا در مکان‌های عمومی ماسک داشته باشند. فرماندار کلرادو در این خصوص گفته در مکان‌های عمومی و زمانی که فاصله اجتماعی امکان پذیر نیست، باید از ماسک استفاده شود. او اعلام کرده این دستور از نیمه شب گذشته اجرایی می‌شود.

فرماندار آرکانزاس نیز فرمانی را از روز دوشنبه اعلام کرده مبنی بر اینکه زمانی که افراد در کنار افرادی غیر از اعضای خانواده خود هستند و نمی‌توانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند، باید از ماسک استفاده کنند.

گفتنی است تا کنون بیش از سه میلیون و ۶۹۵ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۱۴۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین تا کنون بیش از ۱۳ میلیون و ۹۵۲ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۵۹۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار