مدیرکل میراث فرهنگی کرمان تبلیغات را حلقه گمشده صنعت گردشگری دانست و گفت: با راه اندازی کمپین تبلیغاتی و معرفی ظرفیت‌ها، گردشگری را به یک اقتصاد پویا تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست با نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران این شهرستان‌ها با اشاره به اینکه تبلیغات حلقه گمشده صنعت گردشگری این استان است، گفت: با راه اندازی کمپین تبلیغاتی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان حلقه‌های مفقوده توسعه گردشگری را یک به یک متصل کرده و گردشگری را به یک اقتصاد پویا تبدیل خواهیم کرد.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های مذکور می‌توان تعریف جدیدی از گردشگری برای هریک از آن‌ها داشت که در حال حاضر به صورت بالقوه باقی مانده اند و نیازمند حمایت و همکاری مسئولان مرتبط برای بالفعل شدن هستند.

فعالی با اشاره به اینکه از ۲۲ اثر ثبت جهانی کشور ۷ اثر آن در استان کرمان قرار دارد، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان استانی برای این ۷ اثر جهانی برنامه ریزی کرده و اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی آن‌ها جذب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه تبلیغات حلقه مفقود صنعت گردشگری استان کرمان است، تصریح کرد: خوشبختانه با راه اندازی کمیپین تبلیغاتی اقداماتی با همکاری صدا و سیما در زمینه معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان در حال انجام است که بزودی در اختیار مدیران و نمایندگان شهرستان‌ها برای اطلاع رسانی بیشتر قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه با معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تهیه بسته‌های سرمایه گذاری می‌توان سرمایه گذار را برای حضور در حوزه گردشگری ترغیب کرد، بیان کرد: به دنبال برپایی همایش فرصت‌های سرمایه گذاری به صورت ملی در استان کرمان هستیم.

فعالی افزود: در بسته‌های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران از شرایط و امکانات موجود آگاهی پیدا می‌کنند و مشمول حمایت دولت خواهند شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان کرمان انجام شده است، گفت: نباید نگاه منطقه‌ای به گردشگری داشت و براساس ظرفیت‌های گردشگری هر استان سرمایه گذاری لازم انجام گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به آموزش و توانمندسازی جوامع محلی اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ساکنان مناطق طبیعی استان و مسئولان محلی این روستاها، به نحوه تعامل آن‌ها با گردشگران کمک زیادی می‌کند که امیدواریم بتوانیم با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای در این زمینه به خوبی ورود کنیم.

او با بیان اینکه صنعت گردشگری صنعتی فرابخشی است تصریح کرد: صنعت گردشگری در یک تعامل همه جانبه با دستگاه‌های اجرایی به بار می‌نشیند و حلقه‌های مفقوده توسعه گردشگری را یک به یک متصل کرده و گردشگری را به یک اقتصاد پویا تبدیل خواهد کرد.

فعالی با بیان اینکه باید سهم گردشگری استان کرمان از بازار گردشگری کشور و دنیا بگیریم، بیان کرد: باید از حداکثر ظرفیت گردشگری استان به ویژه بخش خصوصی استفاده شود و با بررسی عملکرد و نقاط ضعف و قوت گذشته و برنامه‌های اجرا شده در اجرای برنامه‌های آینده موفق عمل کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار