فرماندار زرند گفت: به عظمت صنعت گردشگری و صنایع دستی برای رشد و توسعه‌ی پایدار واقفم و به رغم تنگنا‌ها امسال اعتبار خوبی برای این حوزه منظور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی صادق زاده، فرماندار زرند در دیدار با معاون اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمان  گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوانی که در عرصه‌های گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی داریم، اما متاسفانه سهم اندکی از درآمد‌های این حوزه‌ها به ایران می رسد که جا دارد در این مورد بدنبال سهم واقعی خود از این صنعت پرسود جهانی باشیم.

فرماندار زرند با اشاره به موفقیت شهرستان زرند در جذب گردشگر و  سرمایه گذاری در سطح استان گفت: این‌ها درست در زمانی اتفاق می‌افتد که شهرستان زرند با کمترین امکانات و حتی بدون داشتن وسیله‌ی نقلیه و یک ساختمان مستقل فعالیت می کند و البته امسال بر خلاف گذشته با رویکرد جدید مدیرکل استان در مطالبه گری برای جذب اعتبارات و نیز تلاش‌های موثر اداره‌ی زرند ما تلاش می‌کنیم تا به میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نگاهی متفاوت بیندازیم.

معاون صنایع دستی استان هم در این دیدار با تبریک انتخاب زرند بعنوان شهرستان برتر گفت: زرند پیشرو در فعالیت‌های خاص است و برای اولین بار در کشور می‌بینیم که در این شهرستان تمام واحد‌های تولیدی خانگی صنایع دستی با نصب تابلو‌های یک شکل ساماندهی شده اند و این موضوع کار دسترسی علاقمندان خصوصا گردشگران و متقاضیان صنایع دستی را هموار و از طرفی بحث نظارت بر تولید و بررسی سطح کمی و کیفی محصولات را آسان کرده است.

معاون صنایع دستی افزود: زرند از جمله‌ی شهرستان‌هایی است که بیشترین صنعتگر بیمه شده تامین اجتماعی را دارد که نشانی از رونق صنایع دستی در زرند است.

کاظم حسین زاده با اشاره به تقدیم برنامه‌ها و اهداف یکساله‌ی معاونت صنایع دستی به فرمانداران استان افزود: ما تلاش خواهیم کرد بر اساس یک برنامه ریزی جامع و هدفمند برای تعالی بخشیدن به اهداف سازمانی متمرکز شویم.

معاون صنایع دستی اداره کل استان، ایجاد خانه‌ی صنایع دستی برای صنعتگران را ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد در آینده‌ی نزدیک با مساعدت فرماندار شاهد ایجاد این خانه در زرند باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار