معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ویروس کرونا باعث شد روابط بین المللی خود را با دانشگاه‌های اروپایی توسعه دهیم.

حیدر میرفخرالدینی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر ویروس کرونا بر ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها اظهار کرد: ۲۲۸۰ کارگاه و آزمایشگاه و رشته‌های مرتبط با آن مانند طراحی دوخت پوشاک و پارچه و... در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد که با بروز ویروس کرونا کار‌های موفقیت آمیزی انجام دادند.

او افزود: از زمان بروز ویروس کرونا تمامی کارگاه‌ها به منظور تولید ماسک و دستکش فعال شدند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از پیشتازان در این عرصه بود.

میر فخرالدینی با بیان اینکه بخش عظیمی از تولیدات به شرکت‌ها صادر شدند، تاکید کرد: ما تولیدات زیادی انجام دادیم و شرکت‌های واسط در بحث صادرات و در مقابل ما فعالیت کردند.

او گفت: حوزه IT زیر مجموعه حوزه پژوهشی است، به همین علت در تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها، برنامه استفاده از کلاس‌های مجازی و وبینار‌ها را داشتیم، اما به اندازه الان استقبال زیادی از این برنامه‌ها نمی‌شد. با شیوع ویروس کرونا و به منظور استفاده از کلاس‌های مجازی توانستیم زیر ساخت‌های IT را گسترش داده و نیازهایمان را تامین و روابط بین المللی خود را با دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های آلمان و اتریش برقرار کنیم و آن‌ها را توسعه دهیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: حدود ۲ هفته پیش با یکی از دانشگاه‌های آلمان ارتباط مجازی به صورت وبینار برقرار کردیم و در همین راستا کمک زیادی به ایجاد ارتباط میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های خارج از کشور شد.

میرفخرالدینی درباره تاثیر ویروس کرونا بر افزایش دانش گفت: ویروس کرونا و ارتباط مجازی باعث شد تا به راه اندازی کتابخانه دانشگاه بپردازیم و از منابع مشترکی دانشگاه‌های همطراز خودمان در دنیا استفاده کنیم.

اتونشر 11 پنج شنبه/ تاثیر ویروس کرونا بر ارتباطات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سایر دانشگاه‌های جهان

حمایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای از دانشگاه‌های کشور‌های همسایه

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: ویروس کرونا باعث شد تا آموزش‌های مهارتی را برای کشور‌های اطراف ایران که نیاز بیشتری به توسعه دارند را ارتقا دهیم. همیشه بحث اقامت و هزینه برای این کشور‌ها مسئله دار بود، البته مدت هاست که دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد این بحث شده و از دانشجویان خارجی حمایت می‌کند، اما در گذشته حد مطلوب وجود نداشت.

میرفخرالدینی بیان کرد: استفاده از روابط مجازی و کلاس‌های الکترونیکی که از زیرساخت‌های قوی برخوردار است، باعث شد تا زیرساخت‌های ارتباطات بین المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های خارج از کشور فعال‌تر شده است.

او گفت: بخشی از دروس نظری دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سامانه الکترونیکی استفاده می‌شود و ۷۰ درصد دروس به صورت عملی است. در این زمینه کارمندان حوزه IT به طراحی نرم افزار بومی با نام «سمیاد» که به صورت آفلاین و آنلاین است، اقدام کردند که مورد استقبال استادان و دانشجویان دانشگاه قرار گرفت.

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: کاربرد طراحی سامانه آفلاین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهان به اینصورت است که بتوانیم از یک بانک اطلاعاتی قوی با عنوان آموزش‌های و مهارتی استفاده کنیم.

میرفخرالدینی درباره ایجاد شبیه ساز‌ها گفت: دروس عملی شرایط خاصی دارد که طراحی این شبیه ساز‌ها کمک می‌کند تا دانشجویان مهارت‌های خود را به صورت مجازی افزایش دهند.

اتونشر 11 پنج شنبه/ تاثیر ویروس کرونا بر ارتباطات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سایر دانشگاه‌های جهان

آموزش‌های مجازی به مرور زمان توسعه خوبی پیدا خواهند کرد

معاون پژوهشی و فناوری یادآوری کرد: تا این لحظه ویروس کرونا اتفاقات خوبی در بحث زیر ساخت‌ها ایجاد کرده و این دانشگاه از این اتفاق، خروجی‌های خوبی به دست آورده است. در صورت عدم تشکیل ۷۰ درصد کلاس‌های عملی ما می‌توانیم امتحانات این دروس را برگزار کنیم و این به این معناست که در حوزه آموزش‌های مجازی به خوبی پیشرفت کرده ایم.

اتونشر 11 پنج شنبه/ تاثیر ویروس کرونا بر ارتباطات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سایر دانشگاه‌های جهان

میرفخرالدینی تصریح کرد: کیفیت تحصیل با غافل گیری ویروس کرونا به صورت جهانی در نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۸_۹۹ آسیب دید و با تدریس مطلوب ما فاصله معناداری پیدا کرد و تمامی دانشگاه‌های سطح یک جهان هم از این امر عقب نمانند و درگیر این موضوع شدند، اما با گذر زمان احساس می‌کنیم که کیفیت ترم تابستانی یا ترم جدید قطعا افزایش پیدا خواهد کرد و با ناپدید شدن کرونا، آموزش‌های مجازی در حالت عادی هم کمک زیادی به ما خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار