کتابخانه ملی ایران آرشیو، نگهداری و حفاظت از ۵ میلیون نسخه نشریه از دوران قاجار تا امروز را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته اتفاقاتی در حوزه ادبیات روی داد که در این مطلب به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

جواد خیابانی با بهره‌گیری از منابع کتابخانه ملی، مستند ورزش ایران را می‌سازد

جواد خیابانی مجری، کارشناس و گزارشگر فوتبال که برای تحقیق درباره ساخت فیلم مستند تاریخ ورزش از منابع موجود در سازمان و اسناد کتابخانه ملی بهره برده است، اظهار کرد: برای ساخت مستند ورزش ایران سال‌های سال است که در حال تحقیق هستم و در مراحل مختلف نیاز به منابع و اسناد داشتم.

وی افزود: پایه و اساس ساخت یک فیلم مستند و تاریخی تحقیق و پژوهش است و اسناد مرتبط می‌تواند زوایای پنهان یک سوژه را نشان دهد. به همین دلیل برای ساخت مستندم نیاز به مدارک و اسناد کتابخانه ملی داشتم.

آرشیو و حفاظت از ۵ میلیون نسخه نشریه از دوران قاجار تا امروز

سرپرست گروه پیایند‌های اداره کل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از آرشیو، نگهداری و حفاظت ۵ میلیون نسخه نشریه از دوران قاجار تا امروز در کتابخانه ملی ایران خبر داد.

رویا امین الرعایا سرپرست گروه پیایند‌های اداره کل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تشریح فعالیت‌های این گروه گفت: فراهم آوری، فهرست نویسی، حفاظت و اطلاع رسانی نشریات داخلی و خارجی از فعالیت‌های این بخش از سازمان است و همواره تلاش کرده ایم تا در بحث گردآوری نشریات پیشرو باشیم.

افتتاح بزرگترین نمایشگاه مجازی کتاب کشور

آیین افتتاحیه غرفه مجازی انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران با عنوان «انتهای راهروی ۲۷» با حضور عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات، علی اسکندری مدیر روابط عمومی و امین نادری مدیر سوره مهر الکترونیک (سما) و با حضور خبرنگاران در محل انتشارات سوره مهر برگزار شد.

در این نشست عبدالحمید قره‌داغی با اشاره به برپا نشدن نمایشگاه کتاب در موعد مقرر گفت: بزرگترین فرصت و بهترین روز‌های کاری ما در ایام نمایشگاه کتاب سال محقق می‌شود و به دلیل اینکه از اواخر اسفندماه سال گذشته بحث برپا نشدن نمایشگاه کتاب مطرح بود، بر آن شدیم تا آنچه از نظرمان فضای خوبی برای مخاطبان بود را در فضای مجازی شبیه‌سازی کنیم.

درگذشت نویسنده «بتمن» در ۸۱ سالگی

دنیس اونیل که به خاطر نویسندگی و ویراستاری کتاب‌های مصور بتمن شناخته شد، یازدهم ژوئن به مرگ طبیعی جان خود را از دست داد. او ۸۱ ساله بود.

اونیل کتاب‌های «بتمن»، «کمیک‌های کارآگاه» و «بتمن: افسانه شوالیه تاریکی» را نوشته است و علاوه بر آن به عنوان ویراستار کتاب‌های مصور مربوط به شخصیت بتمن از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۰ فعالیت می‌کرد.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب منوط به اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا

هومان حسن پور عضو شورای سیاستگذاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، درباره برگزاری یا لغو این رویداد فرهنگی در سال جاری گفت: شورای سیاستگذاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، درخواست خود را در زمینه اجازه برگزاری نمایشگاه کتاب به ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ارسال کرده است؛ باید ستاد مقابله با کرونا جواب خود را به ما ارسال کند.

کتابخانه‌های عمومی برای پذیرش اعضا آماده شده اند

محمد هادی ناصری مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره بازگشایی کتابخانه‌ها گفت:از ۲۷ اردیبهشت ماه که مرحله اول بازگشایی‌ها آغاز شد، تاکنون کتابخانه‌های عمومی کشور برای پذیرش دوباره اعضا از کتابخانه‌ها آماده شده اند. در این مدت با ستاد مقابله با کرونا مکاتباتی داشتیم و منتظر نظر این ستاد بودیم. گزارش کار‌های انجام شده برای آماده سازی کتابخانه‌ها را برای ستاد مقابله با کرونا ارسال کردیم و پیش بینی‌های اولیه برای آماده سازی کتابخانه‌ها انجام شد.

قابل ذکر است در آخرین اطلاعیه نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اعلام شد کتابخانه ها از اول تیرماه بازگشایی می شوند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای مردم خواهند بود. 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار