جاسوسی مهندسان چینی از شرکت بزرگ آمریکایی

چند نفر از مهندسان چینی میکروالکترونیک یونایتد به جاسوسی اطلاعات شرکت آمریکایی Micron Technology محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Micron Technology یک تراشه‌ساز آمریکایی است که تراشه‌های مختلف و موارد دیگر را تولید می‌کند. هوآوی قبل از قرار گرفتن در فهرست ممنوعیت از زنجیره تامین آمریکا، ۱۳ درصد از فروش میکرون را به خود اختصاص داده بود.

حکم دادگاه علیه مهندسان چینی

جمعه گذشته، دادگاهی در تایوان حکمی صادر کرد که بر اساس آن مهندسان شرکت میکروالکترونیک یونایتد (UMC) اسرار تجاری میکرون را به سرقت برده‌اند. این مهندسان متهم به دادن IP به شرکتی که در سرزمین اصلی توسط دولت چین حمایت می‌شوند، شدند. سرقت از مالکیت معنوی یکی از مشکلاتی است که دولت آمریکا و شرکت‌های این کشور با چین دارند. دادگاه منطقه تائیچونگ در پایان دستور داد UMC مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار جدید تایوان (معادل ۳.۴ میلیون دلار آمریکا) به میکرون بپردازد و سه مهندس UMC به جرم سرقت یا کمک در این عمل مقصر شناخته شدند. این سه نفر به حبس بین ۴.۵ و ۶.۵ سال محکوم و همچنین بین ۴ تا ۶ میلیون دلار جدید تایوان (۱۳۵۰۰۰ دلار - ۲۰۲۴۰۰ دلار آمریکا) جریمه شدند.


بیشتر بخوانید


جاسوسی مهندسان چینی از شرکت بزرگ آمریکایی

واکنش دولت چین به جاسوسی مهندسان UMC

حتی اگر با وجود این که چین در حین ارتکاب جرم دستگیر شد، دولت این کشور همواره منکر این بود که شرکت‌های آن اسرار تجاری را سرقت می‌کنند. این حکم چین را در شرایط بدی قرار می‌دهد، زیرا این کشور سعی دارد بازیگر اصلی صنعت نیمه هادی‌ها شود. بزرگترین سازنده این محصول در چین که SMIC نام دارد، احتمالاً دو سال از رهبران جهانی این صنعت مانند TSMC و سامسونگ عقب است.

پس از اعلام حکم، میکرون گفت: "سوءاستفاده از اسرار تجاری و انتقال آن‌ها به خارج از تایوان برای کل صنعت نیمه هادی کشور مضر است و رقابت آینده را نیز تهدید می‌کند. این سوءاستفاده به طور مناسب مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. " شرکت UMC گفت که درخواست تجدید نظر خواهد کرد و هیچ‌وقت اسرار تجاری میکرون را نقض نکرده است. این شرکت در بیانیه خود گفت: "در درخواست تجدیدنظر خود در برابر حکم و مجازات بیش از حد نامتناسب، UMC بسیاری از بی نظمی‌ها در تحقیقات را ذکر می‌کند. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار