بروجردی گفت: نقشه‌های فرش ایرانی سابقه و دیرینه تاریخی دارند و ما باید در حفظ آن‌ها بکوشیم.

نقشه های فرش ایرانی سابقه و دیرینه تاریخی دارندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مراسم امضا تفاهم نامه بین مرکز ملی فرش ایران و سازمان اسناد کتابخانه ملی، گفت: از آنجایی که سازمان اسناد و کتابخانه ملی موظف است آنچه به عنوان هویت تاریخی ملت ایران، محسوب می‌شود را آرشیو و محافظت کند این تفاهم نامه را امضا کرده‌ایم تا بتوانیم در حفظ آثار فرش گامی برداشته باشیم.

او بیان کرد: بحث نقشه‌های فرش مهم است که این نقشه‌ها، اثر زیادی در سازمان اسناد دارد و علاوه بر این نقش زیادی در موزه فرش دارد. نقشه‌های فرش سابقه و دیرینه تاریخی دارند و در نهایت باید بتوانیم گامی را در جهت حفظ این اثر و نقشه‌ها داشته باشیم و یاد دهیم که دنیا چگونه آن را حفظ کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این نقشه‌ها را باید حفظ کنیم و به دنیا باید یاد دهیم که از ذخایرشان چگونه استفاده کنند. 

 رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به فرآیند دیجیتال سازی گفت: با شیوع ویروس کرونا نگاه ویژه‌ای به دیجیتال کردن منابع کتابخانه ملی ایران داشته‌ایم و سعی کرده‌ایم با تقویت زیرساخت‌های فرآیند دیجیتال سازی، مانند گذشته بر شعار خود «کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی» پایبند بمانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار