مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت:طرح بازآفرینی ۳۹ کوچه در ۲ محله سنندج اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد صدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در راستای توانمندسازی محلات مورد هدف بازآفرینی شهری، طرح‌های متنوعی در این محلات هدف گذاری و اجرایی شده و ۱۷ کوچه در محله تقتقان با ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سال گذشته در قالب طرح بازآفرینی شهری ساماندهی شد.

او افزود:همزمان با محله تقتقان، در محله فرجه شهر سنندج نیز ساماندهی ۲۲ کوچه و معبر هدف گذاری شد که عملیات اجرایی آن با صرف ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام شد.

ثابتی اضافه کرد: طرح ساماندهی محلات قدیمی، بازسازی و مرمت حاشیه شهر‌ها و بنا‌های تاریخی در ۲ شهر سنندج و بیجار در استان کردستان در قالب بازآفرینی شهری تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه کردستان در اجرای طرح باز آفرینی شهری رتبه اول را دارد، افزود: طرح بازآفرینی یکی از طرح‌های مهم وزارت راه و شهرسازی برای توسعه کالبدی شهرهاست که برای ۵۶ طرح این استان حدود ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و عمدتا در شهر‌های سنندج، مریوان، بانه و قروه و بیجار که دارای مناطق حاشیه نشین هستند، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.