اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج

پروژه ۲۸ هکتاری انبار غله مشهور به پروژه هفت باغ به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج اجرا خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدصدیق ثابتی  مدیرکل راه و شهرسازی کردستان امروز (۲ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: پروژه انبار غله در مساحتی حدود ۲۸ هکتار که با اراضی پیرامونی به ۳۲ هکتار خواهد رسید، اجرا خواهد شد.

او افزود: اراضی و املاک واقع در محدوده ۲۸ هکتار که عمدتاٌ در اختیار دستگاه‌های دولتی است، شامل کاربری‌هایی است که امکان جابه جایی آن‌ها به خارج از شهر و تبدیل باقی مانده آن‌ها به کاربری‌های فرهنگی، تفریحی و فضای سبز وجود دارد این نگرش سبب ایجاد بزرگترین فضای تفریحی، فرهنگی شهری شده و می‌تواند جبران کننده فقر شهری در حوزه کاربر‌های عمومی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، با اشاره به اتمام فاز یک مطالعاتی طرح، بیان کرد: اکنون در حال تهیه طرح جامعی هستیم که پس از آماده سازی در کمیسیون‌های مربوطه ارائه و پس از اخذ مجوز‌های لازم نسبت به اجرایی کردن این پروژه مهم اقدام کنیم.

ثابتی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌های این طرح، مساحت ۳۲ هکتاری به هفت باغ شامل معماری، باغ آیین، باغ هنر، باغ مجسمه، باغ سینما، باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی تبدیل می‌شود.

او یادآور شد: پروژه انبار غله یا هفت باغ، بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور است که همه دستگاه‌های اجرایی استان را در یک برنامه جامع هماهنگ در برخواهد گرفت و به باز تولید فضای فرهنگی کشور کمک می‌کند.

گفتنی است؛پروژه فرهنگی، اجتماعی "۷ باغ"  در اراضی شمال جغرافیایی سنندج مشرف به بافت تاریخی شهر احداث خواهد شد که در حال حاضر بخشی از آن متعلق به اداره اوقاف، بخشی متعلق به اداره و انبار غله و بخشی هم گورستان قدیمی تایله است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.