رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت:‌۳۱دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان در بین روستاییان مریوان توزیع و نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد نامداری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت:‌در راستای اجرای طرح تامین و جایگزینی سوخت فسیلی توزیع آبگرمکن های رایگان در بین روستاهای جنگلی شهرستان مریوان در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان در بین روستاهای جنگلی توزیع و نصب شد افزود: از ابتدای امسال نیز تاکنون ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی دیگر در بین خانوارهای ساکن روستای دوپلوره بخش سرشیو توزیع و نصب شد.

نامداری اضافه کرد:اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین اعتبارات طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس تامین شده است.

رییس اداره منابع طبیعی مریوان تاکید کرد: هدف از توزیع و نصب آبگرمکن های خورشیدی کاهش فشار وارده به جنگل‌ها و حراست و حفاظت از منابع طبیعی است لذا ساکنین این روستاها باید در مقابل تخریب جنگل‌ها و مراتع، خود را مسئول بدانند.

او با بیان اینکه منابع سوخت فسیلی، منابعی رو به پایان است و باید با سوخت‌های دیگر جایگزین شود یادآور شد: در این راستا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در حال تبدیل شدن به یک راه مهم و اقتصادی برای صرفه جویی در هزینه ‌ها و محافظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.