رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران گفت: ۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی نصب شده در روستای سرخه توت از توابع بخش موچش در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، وریا رحیمی گفت: این دستگاه‌ها با همکاری بخشداری موچش و با هدف کاهش فشار بر درختان، توده‌های جنگلی و ارتقا سطح معیشت اهالی به صورت رایگان توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران اجرای چنین پروژه‌هایی را گامی مهم در رسیدن به استفاده از انرژی‌های پاک عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین انرژی‌هایی ضامن توسعه پایدار است و سرعت خدمت رسانی به بهره برداران و کشاورزان شهرستان را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

رحیمی اضافه کرد: پروژه سوختهای جایگزین برای روستاها و جوامع محلی واقع در مناطقی که وابستگی به جنگل‌ها و مراتع مشجر به منظور تأمین سوخت وجود دارد پیش بینی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کامیاران این پروژه در مناطق و روستاهایی که دارای مراتع مشجر، کم برخوردار و محروم از نعمت گاز طبیعی هستند اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

راه اندازی ۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای کامیاران

 

برچسب ها: روستاییان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار