رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درباره بحث مدیریت در ورزش صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنیدرباره حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران بیان کرد: یک ترکیبی از مسائل مختلف است که سبب می‌شود مربی خارجی به ایران بیاید و سپس شکایت می‌کند تا مطالباتش را بگیرد. نکته ابتدایی این است که باید کسانی که مدیر می‌شوند، اهلیت داشته باشند. همچنین باید استعداد نیز داشته باشد و سخت گیر باشد و با موضوعات به راحتی برخورد نکند.

او افزود: مدیر‌ها باید دانش خوبی هم داشته باشند که در مسائل اخیر هیچ کدام از این ۲ مورد را شاهد نبودیم. اگر به من بگویند به شرکتی بروم که در سال، ۱۰۰ میلیارد خرید و فروش می‌کند این کار را نمی کنم برای اینکه استعداد آن را ندارم. من مدیر دولتی بودم و پول برای مدیران دولتی عدد است.


بیشتر بخوانید:


هاشمی طبا ادامه داد: مدیران ما فکر می‌کنند باید با دلار و پول محبوبیت کسب کنند. اگر قرار است یک قراردادی بسته شود، صرف نظر از اینکه بحث تبلیغاتی است، نمی‌خواهند با مربیان ایرانی و داخلی قرارداد امضا کنند. برای عقد هر قراردادی باید یک نفر حقوقی باشد و نمی‌دانم این قرارداد چطور بسته شده که این همه ابهام دارد. جمله OR بسیار بی معنی است که می‌تواند بسیار از آن سوء استفاده کرد.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در مورد قرارداد ویلموتس اظهار داشت: برای مدیریت باید استعداد را در نظر گرفت. شاید یک نفر رئیس پلیس خوبی باشد، اما در مدیریت شرکتی نتواند خوب عمل کند. کسی که بتواند یک دلار درآمد بدست آورد، می‌تواند هزینه کند و ارزش آن را می‌داند. وقتی که پول برای برخی‌ها عدد باشد و عدد را تقسیم کند، دخل برایش مهم نیست و فقط خرج برایش اهمیت دارد.

هاشمی طبا در پایان گفت: فرصت برای برخی‌ها برای کسب محبوبیت است که با خرج ملت هرچند تحریم هستیم، خارجی‌ها را جذب کنند. برای  من قابل تاسف است که چطور نمی‌توانیم از مربی داخلی حمایت کنیم و باید به خارجی‌ها تکیه کنیم. مگر همه مربیان در همه جای دنیا برد دارند؟ مورینیو هم شکست خورده است. وقتی مربی ما با تیمی مساوی می‌کند می‌گویند اهلیت ندارد. در زمان مربیگری ولاسکو، او اعتماد بازیکنان را داشت و هرچند شکست می‌خورد، اما جایگاه او متزلزل نمی‌شد، اما اگر یک مربی ایرانی بود، بعد از یک باخت حمایت را از او برمی دارند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
نه بابا، علف خرس می باشد.
آخرین اخبار