آشوری گفت:سامانه ۱۴۱ در حال حاضر ضامن مدیریت سفر برای کاربران جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی اکبر آشوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های مازندران پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مستقل کردن تلفن گویای ۱۴۱ در استان و بررسی روند اجرایی و بهره برداری از سامانه‌های هوشمند در محور‌های استان، گفت: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند می توانند نقش بسیار مؤثری در دستیابی به تمامی اهداف طرح جامع حمل ونقل و ترافیک داشته باشند.

او افزود: میزان کارایی و بهره وری سیستم‌های حمل و نقل هوشمند تابعی از فن آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی است که با سرعت بسیار زیاد در حال تغییر است.

بیشتر بخوانید: سامانه‌های هوشمند ترددشمار جاده‌ای توسعه می یابند

آشوری با بیان اینکه با گذشت زمان، برنامه ریزی سیستم‌های حمل ونقل هوشمند از اهمیت بیشتری برخوردار میشود، گفت: از این رو برنامه ریزی‌های انجام شده برای سیستم‌های حمل و نقل هوشمند باید اجرایی و به روز باشند.

او افزود: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS)، بکارگیری فناوری اطلاعات برای بهبود عملکرد سیستم حمل و نقل است که می‌تواند موجب افزایش ایمنی از طریق کاهش وقایع ثانویه و کاهش نرخ تصادفات شود.

توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در دستور کار است

نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز در این بازدید گفت: در راستای افزایش خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای و بهره‌وری و کارآیی فعالیت‌های اداره مدیریت راه‌های این اداره کل، توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند به ویژه سامانه‌های ثبت تخلفات تردد و دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای در دستور کار است.

او افزود: یکی از راهکار‌های حل معضلات و مشکلات شبکه حمل و نقل جاده‌ای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی استفاده از روش‌های نوین حمل و نقل هوشمند است که ابزار و سامانه‌های حمل و نقل هوشمند با افزایش بهره‌وری امکانات موجود و با جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی سعی در مدیریت بهینه ترافیک محور‌ها و ارتقاء شرایط ایمنی تردد در آن‌ها دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران،گفت: در حال حاضر شرایط استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل در مازندران رضایت بخش بوده، ولی امیدواریم با هماهنگی و تعامل مسولین ذیربط و تلاش کارکنان این اداره کل گام‌های ارزنده‌ای در جهت ارتقاء و توسعه سامانه‌های مذکور در راستای افزایش ایمنی و خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای در سطح محور‌های مازندران برداریم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.