عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار گفت: مصرف زیاد مواد غذایی و کاهش تحرک از عوامل افزایش وزن است.

محترم یزدانیان دکتری فیزیولوژی ورزشی عصبی عضلانی و عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:  گاهی مشاهده می‌شود که برخی افراد تحرک دارند، ولی به دلیل تغییر در رژیم غذایی خود و استفاده از مواد غذایی پرکالری اضافه وزن پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: حذف کامل برخی از مواد غذایی مثل نان و برنج و سیب زمینی و ماکارونی کار بسیار اشتباهی است که بعضی از افراد آن را انجام می‌دهند، درست است که با حذف این مواد به کاهش وزن می‌رسند، ولی این مواد غذایی ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری به بدن می‌رسانند.
 
این مدرس دانشگاه ادامه داد: حذف این مواد غذایی  باعث بروز مشکلات جدی مثل ریزش مو، ضعف در پا‌ها و بروز مشکلات عصبی و خلق و خوی در فرد می‌شود.
 
 
یزدانیان بیان کرد: بدن ما در شبانه روز به همه گروه‌های اصلی مواد غذایی مثل کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آب نیاز دارد و در هیچ رژیم غذایی سالم و استاندارد این مواد غذایی حذف نمی‌شوند و فقط مقدار آن‌ها با توجه به نیاز هر فرد کاهش می‌یابد.

او تصریح کرد: جالب است بدانید  آن چیزی که بیشتر باعث چاقی می‌شود استفاده از شیرینی جات و قند‌های مصنوعی مانند انواع شیرینی‌ها و کیک ها، شکلاتها، نوشیدنی‌های قندی و انواع پاستیل است.
 
عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار  تاکید کرد: برای کاهش وزن می‌توانید مصرف این مواد را بسیار کاهش دهید یا حتی قطع کنید، زیرا این مواد محتوی قند بسیار زیادی هستند که در بدن به صورت چربی ذخیره می‌شوند در عوض می‌توانید از قند‌های طبیعی، آن هم به مقدار مناسب استفاده کنید.
 
یزدانیان اظهار کرد: به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از قند‌های طبیعی مثل خرما و کشمش و توت خشک هم باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود پس در مصرف آن‌ها هم باید ملاحظات لازم را داشته باشید.

او افزود: استفاده از رژیم‌های غذایی غیراستاندارد می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد و آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن وارد کند برای دریافت رژیم غذایی حتما از پزشکان متخصص تغذیه کمک بگیرید تا علاوه بر کاهش وزن سلامت جسمانی و روانی خود را هم حفظ کنید.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.