مخالفت رهبر جمهوریخواهان سنا با طرح محکومیت ترامپ

میچ مک کانل با طرح دموکرات‌ها برای محکومیت اقدام رئیس جمهور آمریکا مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا با طرح دموکرات‌ها برای محکومیت اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مخالفت کرد.

بر این اساس، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا با ارائه قطعنامه‌ای خواهان محکومیت اقدام ترامپ در دستور به نیرو‌های فدرال برای استفاده از خشونت، گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در مقابل کاخ سفید شده بود.

این تظاهرکنندگان بصورت مسالمت آمیز در مقابل کاخ سفید در مخالفت با تبعیض نژادی و قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس تجمع کرده بودند.

با این حال، میچ مک کانل به عنوان رهبر جمهوریخواهان با این قطعنامه مخالفت کرد. همین امر باعث درگیری لفظی دو طرف شد و شومر در پاسخ مک کانل را متهم به بی میلی برای محکومیت برخورد با معترضان کرد.

پیشتر واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دولت ترامپ به دنبال سرکوب اعتراضات در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا بوده است.

بر این اساس، مقامات شهری واشنگتن دی سی اعلام کردند: دولت ترامپ روز دوشنبه طرحی را ارائه کرده است که براساس آن کنترل پلیس پایتخت آمریکا برعهده کاخ سفید قرار می‌گرفت و تظاهرات مردم معترض به تبعیض نژادی و قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس سرکوب می‌شد.

براساس قانون اساسی آمریکا، منطقه کلمبیا که به واشنگتن دی سی معروف است جزو هیچ ایالتی از ۵۰ ایالت آمریکا نیست بلکه یک منطقه مستقل برای استقرار ادارات دولتی و دولت مرکزی (فدرال) امریکا است. اداره این منطقه بر عهده شورای شهر و شهرداری واشنگتن دی سی است، اما دولت آمریکا می‌تواند در شرایط بحرانی اداره نیرو‌های پلیس را در دست بگیرد.

در پی قتل وحشیانه جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، تظاهرات‌ گسترده‌ای از بامداد چهارشنبه آغاز شده است. اگرچه مبدا این تظاهرات شهر مینه‌سوتا ایالت مینیاپولیس بوده، اما آتش اعتراضات خیلی زود به سایر نقاط آمریکا منتقل شده است.

حتی سایر شهروندان غیر سیاه‌پوست به اعتراضات ضد نژادپرستی سیاه‌پوستان پیوسته‌اند. سیاه‌پوستان خطاب به سفیدهای آمریکا اعلام کردند که سکوت آن‌ها در برابر جنایت پلیس آمریکا به معنای تایید آن است.

دونالد ترامپ روز دوشنبه خطاب به فرمانداران آمریکایی اعلام کرد که در برابر آشوب‌ها ضعیف عمل می‌کنند، وی از فرمانداران سایر ایالت‌ها خواست که شمار بیشتری از معترضان آمریکایی را دستگیر کنند.

همزمان نوام چامسکی، تحلیلگر ارشد آمریکایی فاش کرده که ترامپ از شرایط جاری آشو‌ب‌ناک آمریکا راضی است، چراکه بدین ترتیب راست‌گرایان افراطی و حامیان اصلی ترامپ به خیابان‌ها سرازیر خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار