اورژانس هوایی کردستان با انتقال سه مصدوم ناشی از حوادث مختلف به مرکز درمانی جان آن‌ها را نجات داد.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا پیرا سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: روز گذشته تکنسین‌های پایگاه اورژانس هوایی استان شیفت پرمشقتی را پشت سر گذاشتند

او اظهار کرد: اورژانس هوایی کردستان در مأموریتی صبح دیروز در روستای توریور از توابع منطقه ژاوه‌رود در کردستان، کوهنورد ۷۰ ساله را که در اثر سقوط دچار شکستگی ران و لگن شده بود توسط بالگرد در مدت زمان هشت دقیقه به بیمارستان کوثر سنندج منتقل کرد.

پیرا با اشاره به دومین ماموریت پایگاه هوایی در همان روز، افزود: دختر بچه ۹ ساله در روستای اویهنگ در ۶۰ کیلومتری سنندج که در اثر سقوط از ارتفاع ۵ متری دچار ترومای شدید سر و گردن شده بود در کمترین زمان ممکن به بیمارستان توحید اعزام شد.

او در ادامه آخرین مأموریت این روز پر مشغله را انتقال خانمی ۶۷ ساله با کاهش سطح هوشیاری و عوارض ناشی از سکته مغزی از بیمارستان بوعلی مریوان به مرکز درمانی کوثر عنوان کرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در صورت اعزام و انتقال این بیماران به صورت زمینی، زمان انتقال بسیار طولانی و احتمال آسیب‌ها و عوارض بعدی بیشتر بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.