مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: زن بارداری که دچار درد شده بود با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی به مراکز درمانی سنندج منتقل شد.

مادر باردار با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعدالله اسماعیلی مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ظهر امروز در تماس یکی از مسئولان درمانگاه روستای حسین آباد در محور سنندج دیواندره مورد حادی از درد مادر بارداری در این روستا گزارش شد.

او افزود: این مادر ۲۳ ساله با گراوید یک (نخستین بارداری) و هفته ۴۱ بارداری اهل روستای 'تازه آباد' بود که به تشخیص مامای مرکز و کارشناسان درمانگاه روستای حسین آباد به اعزام سریع به مراکز درمانی نیاز داشت و انتقال زمینی وی ممکن بود خطراتی برای زن باردار و جنین او داشته باشد.

اسماعیلی گفت: با توجه به شرایط حاد این زن باردار، بالگرد اورژانس هوایی از مرکز استان به محل اعزام و بیمار در کمترین زمان ممکن به بیمارستان توحید سنندج منتقل شد.

به گفته او، این زن بارداری پس از انتقال هوایی به بیمارستان توحید سنندج با آموبولانس به واحد زنان و زایمان بیمارستان بعثت منتقل شد.

اورژانس هوایی کردستان از سه ماه قبل در استان راه اندازی شده و تاکنون چندین ماموریت هوایی را با موفقیت انجام داده است.
روستای حسین آباد در ۴۵ کیلومتری شمال سنندج و در مسیر جاده سنندج دیواندره قرار دارد.

انتهای پیام/ز

زن باردار به بیمارستان منتقل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.