گروه خبری خبرگزاری رویترز در هنگام انجام وظیفه برای پوشش اخبار اعتراضات آمریکا به صورت مستقیم از سوی پلیس مینیاپولیس هدف قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز فیلمی از هدف قرار گرفتن فیلمبردار خود از سوی نیرو‌های پلیس شهر مینیاپولیس منتشر کرد.

در این ویدئو، فیلمبردار خبرگزاری رویترز در هنگام انجام وظیفه از سوی نیرو‌های پلیس هدف گلوله پلاستیکی قرار می‌گیرد و زخمی می‌شود.

این فیلم که توسط جولیو سزار چاوز گرفته شده، نشان می‌دهد یکی از ماموران پلیس مینیاپولیس به طور مستقیم او را هدف گلوله قرار می‌دهد. بنا به گفته چاوز، افسر پلیسی که در حال فیلمبرداری از او بوده به سمت چاوز بر می‌گردد و او را مستقیم هدف قرار می‌دهد.

بنا به گزارش رویترز، این فرد به همراه مشاور امنیتی خود به قصد پناه گرفتن به سمت ایستگاه پمپ بنزین می‌دوند که در مسیر باز هم هدف گلوله‌های پلاستیکی پلیس قرار می‌گیرند.

این دو کارمند شبکه خبری رویترز از ناحیه دست دچار جراحت شدند. چاوز همچنین در اثر برخورد گلوله پلاستیکی از ناحیه زیر چشم نیز دچار زخم عمیق شد.

این تازه‌ترین حمله پلیس آمریکا به خبرنگاران و گروه‌های خبری است که در حال انجام وظیفه خود برای پوشش اعتراضات هستند.  همچنین در جریان درگیری‌های اخیر در شهر نیویورک، نیرو‌های امنیتی و پلیس این شهر کریس ماتیاس، خبرنگار هافینگتون پست را در حالیکه در حال انجام وظیفه خود بود، بازداشت کردند. این خبرنگار در حالی بازداشت شد که کارت ویژه خبرنگاری را بر گردن داشته و در حال پوشش خبر‌های مربوط به اعتراضات بود.

با وارد شدن اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به پنجمین روز خود، دولت به منظور کنترل ناآرامی‌ها تا روز یکشنبه در ۲۵ شهر و ۱۶ ایالت این کشور مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است.

اعتراضات آمریکا از چهارشنبه گذشته از شهر مینیاپولیس در واکنش به قتل بیرحمانه یک مرد ۴۶ ساله سیاه‌پوست به دست پلیس این شهر آغاز شد و به سرعت به شهر‌های مختلف این کشور کشیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار