نماینده دموکرات ایالت تگزاس اعلام کرد مرگ جورج فلوید تنها گوشه‌ای از وحشی‌گری هر روزه پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، خواکین کاسترو، نماینده حوزه بیستم ایالت تگزاس ضمن محکوم کردن قتل فجیع جورج فلوید، آن را تنها ذره‌ای از رنج هر روزه رنگین پوستان در جامعه آمریکا دانست.

کاسترو روز شنبه در بیانیه‌ای در خصوص قتل مرد ۴۶ ساله سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا گفت: آمریکا بار دیگر این هفته شاهد یک قتل بود. فلوید پس از آن کشته شد که نزدیک به ۹ دقیقه زانوی یک افسر سفید پوست بر روی گردن او فشار می‌آورد و سه پلیس دیگر که همگی برای محافظت از مردم و خدمت به آن‌ها سوگند یاد کرده، نظاره گر بودند و هیچ کاری برای نجات او نکردند.

در بیانیه نماینده دموکرات ایالت تگزاس آمده است: این بی عدالتی تنها مربوط به چند افسر پلیس بد نیست، بلکه مربوط به یک نظام پلیس کاملا از هم فروپاشیده است که به شکلی فجیع آمریکایی-آفریقایی تبار‌ها را می‌کشد. باید به یاد داشته باشیم فیلمبرداری از این حادثه هولناک تنها بخش کوچکی از وحشی‌گری پلیس، که رنگین پوستان هر روزه در آمریکا با آن روبرو هستند، را به نمایش می‌گذارد.

مرگ یک آمریکایی آفریقایی‌تبار ۴۶ ساله توسط افسر پلیس مینیاپولیس خشم مردم آمریکا را در سراسر این کشور برانگیخته است. مردم در شهر‌های مختلف آمریکا در چند روز اخیر با ریختن در خیابان‌ها خشم و اعتراض خود را نسبت به اقدامات نژادپرستانه پلیس این کشور علیه سیاه‌پوستان اعلام کردند.

پلیس شهر مینیاپولیس یک شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار