تاکنون حدود ۱۵۰ خانه ورزش روستایی ۴۰ تا ۵۰ مترمربعی در استان به وسایل ورزشی مختلف تجهیز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هوشنگ امینی ربیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی کردستان گفت: پارسال نیز حدود ۶۰ خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف استان به ابزار ورزشی تجهیز شد که بیشتر شامل روستا‌های محروم و دور افتاده بود.

او با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار تلاش می‌کنیم امسال هم ۵۰ خانه ورزش روستایی را در استان تجهیز کنیم. افزود: خانه‌های ورزش روستایی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند، مانند دیگر اماکن ورزشی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی کردستان به حداقل ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی اشاره کرد و گفت: امکانات و رشته‌هایی که در این خانه‌های ورزش وجود دارد شامل فوتبال دستی، میز پینگ‌پنگ، تاتامی، دارت، شطرنج، طناب بازی است.

امینی اظهار داشت: خانه‌های ورزش در روستا‌ها با هدف ایجاد شور، نشاط، هیجان و روحیه ورزشی و سرگرمی برای روستاییان بویژه جوانان احداث می‌شود که البته به توسعه بنیان ورزش قهرمانی در روستا‌ها نیز کمک خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه خانه ورزش روستایی بر اساس جمعیت، هماهنگی با فرمانداری و اداره ورزش و جوانان هر شهرستان احداث می‌شود، اضافه کرد: اولویت‌بندی احداث خانه ورزش با روستا‌های محروم است و این روستا‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی کردستان یادآور شد: در صورت کاهش و از بین رفتن شیوع کرونا، امسال چند جشنواره بازی‌های بومی – محلی در استان برگزار خواهیم کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.