اجرای پویش ورزش درخانه برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از استمرار فعالیت تربیت بدنی دانش آموزان با نیاز ویژه در ایام تعطیلی مدارس با اجرای پویش ورزش در خانه خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با برشمردن ورزش خانگی بعنوان راهکار‌ی برای تقویت ایمنی بدن و مبارزه با ویروس کرونا گفت: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه وحفظ نشاط و شادابی دانش آموزان درس تربیت بدنی به عنوان جزیی لاینفک از نظام آموزش و پرورش مانند سایر دروس در ایام تعطیلات در مدارس مجازی مورد توجه است.

رنجبر با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی واجرای برنامه‌های پیشگیری از کم تحرکی دانش آموزان گفت: از طریق حدود ۵۰ مدرسه مجازی وکانال ارتباطی انجام حرکات ورزشی دانش آموزان در منزل پیگیری و ترویج داده شود.

او افزود: فعالیت ها‌ی ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد و قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکار‌های اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، دانش‌آموزان می‌توانند با حرکاتی ساده همچون دراز و نشست یا حرکات کششی با همراهی والدین در محیط خانه ورزش کنند.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد. افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه می‌باشد.

او با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بیان داشت: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.