تردد در جاده‌های این استان در ۲۸ اسفند به نسبت مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۴۲ درصدی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی رییس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طبق پایش دوربین‌های نظارتی این اداره کل در ۵۸ محور اصلی و فرعی استان در تاریخ ۲۸ اسفند سال جاری ۱۵۷ هزار و ۹۹۱ مورد تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

او این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۴۲ درصدی برخوردار شده است اضافه کرد: در هر ساعت روز گذشته به صورت متوسط ۱۱۴ مورد تردد در جاده‌های استان رخ داده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در ۲۸ فروردین وسایل نقلیه سنگین ۱۷ درصد از کل تردد‌های استان را تشکیل می‌‍دهد و محور سنندج – موچش با ۱۳ هزار و ۸۴۹ مورد تردد پر ترددترین محل استان بوده است.

او با بیان اینکه طبق معمومل طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند آغاز شده است افزود: در این مدت در مجموع ۶۷۷ هزار و ۶۷۷ مورد تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

زندی گفت: مهمترین علت کاهش تردد در جاده‌های استان در نوروز امسال به دلیل لغو سفر‌های نوروزی به منظور جلوگیری از گسترش شیوع وروس کرونا و پیوستن بسیاری از مردم به پویش در خانه بمانیم است

او یادآور شد: سازمان حمل و نقل جاده‌های استان دارای سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مختلف است که شامل شماره گویا ۱۴۱، تارنمای www.۱۴۱.ir، شماره پیامکلی ۱۰۰۰۱۴۱سامانه اعلام مسافت شهر‌ها و محدویت‌های ترافیکی و هواشناسی جاده‌ای است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.