رئیس‌جمهور روسیه دستور داد دولت این کشور برای ترمیم اقتصاد که به دنبال شیوع کرونا آسیب‌دیده است برنامه‌ای را تا پایان ماه جاری ارائه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، امروز دستور داد دولت این کشور برنامه‌ای را برای ترمیم اقتصاد در سراسر این کشور که به دنبال شیوع کرونا دچار رکود و آسیب شده است تا پایان ماه جاری میلادی (۱۲ خرداد) ارائه دهد. دولت به همراه مقامات منطقه‌ای و نمایندگان انجمن‌های تجاری در حال تهیه این برنامه است.

به این ترتیب دولت روسیه به همراه مقامات محلی این کشور یک برنامه ملی تهیه و ارائه می‌دهند که از طریق آن سعی می‌شود اشتغال و درآمد، رشد اقتصادی و تغییرات ساختاری طولانی مدت در اقتصاد این کشور اعمال شود. بنابر دستور پوتین این برنامه باید در اول ژوئن ۲۰۲۰ آماده باشد.

رئیس‌جمهور روسیه در ملاقات با سران منطقه‌ای در ۲۸ آوریل اعلام کرد محدودیت‌های کرونایی در این کشور را تا ۱۱ مه (امروز) تمدید می‌کند. سپس دستور داد لازم است دستورالعمل‌های حذف تدریجی این محدودیت‌ها و بازگشت به زندگی عادی از ۱۲ مه آغاز گردد.

آنا پوپووا، رئیس ارشد بهداشت روسیه، در دیدار با پوتین در ششم ماه جاری اعلام کرد این اداره برنامه‌ای را برای برداشتن محدودیت‌های کرونایی در سه مرحله تهیه کرده است. از آغاز همه‌گیری کرونا در روسیه، دولت این کشور دو برنامه برای حمایت از مردم و مشاغل ارائه کرده است. مشاغل کوچک و متوسط که بیشتر از بخش‌های دیگر از این محدودیت‌ها متضرر شده‌اند به مدت شش ماه از پرداخت اجاره بها و مالیات معاف هستند. همچنین این بخش‌ها در صورتی که ۹۰ درصد کارمندان خود را حفظ کرده باشند ماهانه به ازاء هر کارمند ۱۶۴ دلار بابت پرداخت حقوق آن‌ها دریافت می‌کنند. این مکانیسم از ابتدای ماه مه (یازده روز پیش) آغاز شده است.

مردم نیز چنانچه درآمدشان ۳۰ درصد کاهش یافته باشد می‌توانند پرداخت اقساط وام‌های خود را به تعویق بیاندازند و یا برای شش ماه وام بگیرند. کسانی هم که پس از اول ماه مه شغل خود را از دست داده اند و در ماه آوریل تا ژوئن درخواست شغل کرده باشند حداقل دستمزد به آن‌ها پرداخت می‌شود.

تاکنون در روسیه بیش از ۲۲۰ هزار نفر به ویروس کرونا متبلا شده اند که بیش از دو هزار نفر از میان آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. روسیه از نظر ابتلا به کرونا پس از کشور‌های آمریکا و اسپانیا در رده سوم قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار